^W górę

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oddział przedszkolny 5-6 latki-materiały dydaktyczne

ZAJĘCIA DLA GRUPY STARSZEJ /5-6 latki/

Zadania na 03.04.2020 r. (piątek)

Kochani wyjrzyjcie przez okno. Znajdźcie jak najwięcej oznak wiosny i je narysujcie. Życzę miłej zabawy.

 

Zadanie na 02.04.2020 r. (czwartek)

Dzisiaj zapraszam wszystkich na gimnastykę :-)

 

Zadania na 1.04.2020 r. (środa)

Kochani Rodzice bardzo proszę o przeczytanie swoim dzieciom informacji o Cytrynku jest on jednym ze zwiastunów wiosny.

Samica motyla cytrynka jest biała, z żółtozielonkawym odcieniem, a samiec ma kolor jaskrawo żółty. Jego skrzydła pachną cytryną. Cytrynek zimą drzemie, zagrzebany w zeschniętych liściach. Dlatego Jego pełna nazwa brzmi latolistek cytrynek. Wiosenne słońce ogrzewa liście i motyl się budzi. Jeśli temperatura powietrza spadnie, znowu zrobi się zimno, cytrynek wraca pod suche liście. Wyjdzie z nich wtedy, kiedy będzie ciepło. Po zimowej drzemce od razu jest gotowy do lotu. Nie wiele motyli tak potrafi. 
 
Po wysłuchaniu informacji proszę, żeby  dzieci narysowały cytrynka.

 

Zadania na 31.03.2020 r. (wtorek)

Dzisiaj zapraszam do zabawy z literkami :-) 

http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

 

Zadania na 30.03.2020 r. (poniedziałek)

Kochani dzisiaj zachęcam Was do obejrzenia filmiku pt.: Zwiastuny wiosny. Miłego oglądania :-) pozdrawiam Marta Płudowska

https://www.youtube.com/watch?v=XR3Lv0uQn44

 

Zadania na 27.03.2020 r.  (piątek)

ZDALNE - Zadanie na piątek-prywatna hodowla.pdf

 

Zadanie na 26.03. 2020 r. /czwartek/

Bardzo proszę Rodziców o przeczytanie wiersza swoim pociechom.

Wiersz ,, Witaminowe abecadło

Oczy, gardło, włosy, kości

zdrowsze są, gdy A w nich gości.

A w marchewce, pomidorze,

w maśle, mleku też być może.

B- bądź bystry, zwinny, żwawy

do nauki i zabawy!

W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,

w serach, jajkach B też mieszka.

Naturalne witaminy

lubią chłopcy i dziewczyny.

Bo najlepsze witaminy

to owoce i jarzyny.

C- to coś na przeziębienie

i na lepsze ran gojenie.

C:porzeczka i cytryna,

świeży owoc i jarzyna!

Zęby, kości lepiej rosną,

kiedy D dostaną wiosną.

Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem.

Na krzywicę D jest lekiem.

Naturalne witaminy

lubią chłopcy i dziewczyny.

Mleko, mięso, jajka, sery,

w słońcu marsze i spacery.

Po wysłuchaniu wiersza przez dzieci proszę, żeby wykonały prace pt. Witaminowe abecadło.

( Na kartce A4 bardzo proszę, żeby dzieci przykleiły wycięte z gazety wielkie litery ABCD . Pod każdą literą ( nazwą witaminy) proszę, żeby dziecko narysowało produkty (wymienione w wierszu), w których występuje dana witamina np. A - marchewka, pomidor, masło, mleko)

Życzę miłej pracy

Pozdrawiam serdecznie Marta Płudowska

Drodzy Rodzice !

W związku zaistniałą sytuacją, proponujemy Państwu zabawy wspierające rozwój dziecka dzięki, którym miło spędzicie czas ze swoimi pociechami. Zachęcamy i polecamy również do skorzystania z poniższych linków, na których znajdziecie wiele ciekawych propozycji zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Ćwiczenia rozwijające grafomotorykę i koordynację wzrokową dziecka:

  • zapinanie guzików i wiązanie butów
  • nawlekanie na sznurek sekwencji – kolorowych guzików
  • kolorowanie według podanego kodu np. żółty – koło, czerwony – kwadrat
  • rysowanie w labiryntach
  • lepienie z plasteliny, również gliny prostych kształtów (np. kulek, wałków, rogalików, ludzi, koszyków, liter, zwierząt i innych elementów)
  • wycinanie nożyczkami pasków z papieru i innych wzorów
  • malowanie palcem i pęczkiem waty umaczanym w farbie
  • zamalowanie kartki farbami (z góry w dół, od lewej do prawej strony)
  • odrysowanie własnej dłoni, stóp, odrysowywanie płaskich przedmiotów np. monet, talerzyków itp.
  • układanie i przyklejanie na kartce wzorów z kolorowego papieru
  • wyklejanie obrazków np.: kuleczkami z bibuły, kaszą, podartym kolorowym papierem, gazetą, herbatą, makiem itp.
  • łączenie kropek obrazujących różne przedmioty
  • rysowanie szlaczków i wzorów z elementów litero podobnych
  • wyrabianie ciasta podczas prac domowych
  • zgniatanie większego papieru jedną ręką, dwoma rękoma w kulkę
  • rysowanie patykiem po ziemi, po piachu
  • podbijanie balonika wyłącznie palcami prawej i lewej ręki

Ćwiczenia rozwijające funkcje wzrokowe dziecka:

  • odnajdywanie na obrazkach drobnych szczegółów (pokaż gdzie jest….)
  • dobieranie par jednakowych obrazków – można wykorzystać grę „memory”
  • składanie obrazka pociętego na części (można wykorzystać pocztówki)
  • kalkowanie przez kalkę techniczną

Ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe dziecka:

  • dzielenie zdań na wyrazy (liczenie ile jest wyrazów w zdaniu)
  • wyszukiwanie obrazków (np.: w starych gazetach, książkach, gazetkach sklepowych) na daną głoskę np. „p” – pies, pomidor, pomost, papryka itp.
  • grupowanie obrazków na tą samą głoskę (pies, pióro, papier)
  • dzielenie wyrazów na sylaby z klaskaniem np. ko-za, so-wa itp.
  • wydzielanie głoski na początku, na końcu i w środku wyrazu  
  • rysowanie liter na tackach z piaskiem
  • układanie wyciętej litery w różnych pozycjach
  • wyszukiwanie w tekście liter
  • segregowanie obrazków na daną literę
  • łączenie litery z wyrazem
  • kojarzenie kształtu litery z nazwą obrazka
  • kalkowanie litery
  • ćwiczenie różnicowania dźwięków z otoczenia (co teraz słychać?)
  • odgadywanie głosek na początku wyrazu i szukanie kolejnych, podejmowanie prób tworzenia sylab i czytanie prostych wyrazów

http://pisupisu.pl/

https://www.matzoo.pl/

https://szaloneliczby.pl/

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/04/eksperyment-chemiczne-jojo/

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu / https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/03/kolorowanki-do-druku /

https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/

http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

https://juniora.pl/grafomotoryka-inf-36.html

https://juniora.pl/grafomotoryka-inf-36.html?info_id=36

https://juniora.pl/analiza-i-synteza-wzrokowa-czesc-1-ukladanie-obrazu-inf-34.html?info_id=34

https://juniora.pl/analiza-i-synteza-wzrokowa-czesc-2-inf-35.html?info_id=35

https://juniora.pl/nauka-czytania-samogloski-inf-60.html?info_id=60

https://juniora.pl/cwiczenia-pamieci-inf-37.html?info_id=37

https://juniora.pl/kategoryzacje-inf-38.html?info_id=38

https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/

Oddział przedszkolny 3-4-5 latki-materiały dydaktyczne

ZAJĘCIA DLA GRUPY MŁODSZEJ /3-4-5 latki/

Zadanie na 03.04.2020 r. /piątek/

 Dzień dobry kochani!!

1. Proponujemy ćwiczenia ruchowe przy piosence „Ręce do góry” oraz  „Kto jak skacze”- linki poniżej:

https://youtu.be/OmAZquWgp9A

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

2. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej  - Jabłoń- link poniżej:

https://www.szkolneinspiracje.pl/znow-zakwitly-jablonie/?fbclid=IwAR1R40TeMgFjVdXglsjYCFy-5f8lY6Q31zwkXBGU_9-HETljH-sLva5UE6A

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłej zabawy!!! 

Blanka Kułak i Anita Jankowska-Kardas.

 

Zadanie na 02.04.2020 r. /czwartek/

Kochane Dzieci,

zapraszamy do ułożenia puzzli. Na stronie znajdziecie różne poziomy trudności oraz duży wybór tematyczny. (Prosimy dokonać wyboru i kliknąć „ zacznij układać puzzle”).

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/217934-świnka-peppa

Życzymy miłej zabawy :-) Anita Jankowska -Kardas i Blanka Kułak 

 

Zadanie na 01.04.2020 r. /środa/

ZDALNE Kolory wiosny.pdf

 

Zadanie na 31.03.2020 r. /wtorek/

ZDALNE - zabawa "Łowimy rybki".pdf

 

Zadania na 30.03.2020 r. /poniedziałek/

Drodzy Rodzice, 

1. Zachęcamy do wspólnej nauki wiersza B. Szelągowskiej  „Wiosna”

Wracają ptaki z dalekich krajów

I kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna

Bo właśnie zaczyna się wiosna

2. Proponujemy wykonanie prostej pracy plastycznej – Bazie. Link poniżej:

https://ekodziecko.com/bazie?fbclid=IwAR3Cj0iUX0mbypucQAJz_LcfR-es6PkRX-wqexevD9uuqxH8W7GudccTC_M

3. Zachęcamy do wysłuchania klasycznego utworu muzycznego  - A. Vivaldi „Wiosna”. Link poniżej:

https://youtu.be/jdLlJHuQeNI

 

Zadania na 27.03.2020 r. /piątek/

Ćwiczenia usprawniające narządy mowy. 

Zachęcamy do ćwiczeń buzi i języka- rymowanki logopedyczne w linku: 

http://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/wiersze,rymowanki-logopedyczne-cwiczenia-buzi-i-jezyka,11823

2. Quiz- rozpoznawanie stosunków przestrzennych( na, obok, przy). 

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

3. „A ram sam sam” jedna z ulubionych piosenek naśladowczych naszych przedszkolaków☺️

https://m.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0

 

Zadania na 26.03.2020 r. /czwartek/

Materiay edukacyjne dla dzieci modszych oddział przedszkolny.pdf

 

Zadania na 25.03.2020 r. /środa/

1. Zachęcamy do przeprowadzenia razem z dziećmi wybranych bardzo atrakcyjnych domowych eksperymentów. W linku poniżej znajdziecie Państwo niezbędne wskazówki:

http://przedszkolnepomysly.pl/2020/03/24/domowe-eksperymenty-przedszkolaka/

2. Proponujemy także, aby dzieci wysłuchały piosenki "Maszeruje wiosna" i próbowały ją śpiewać razem z nagraniem:

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY&list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw&index=3

3. Prosimy o odtworzenie dzieciom krótkiego filmiku edukacyjnego o zwiastunach wiosny:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

4. Ćwiczenie na spostrzegawczość- znajdź 5 różnic:

https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_614.jpg

 

Drodzy Rodzice,

W związku z zaistniałą sytuacją oraz zawieszeniem zajęć, zachęcamy abyście w najbliższym czasie wspierali swoje dzieci i korzystali z materiałów, które Wam proponujemy.

Pozdrawiamy serdecznie.

Zabawy usprawniające narządy mowy:

-ułożenie ust na zmianę w dzióbek i uśmiech (można mówić i-u-i-u-i …).

–wymawianie na zmianę o-e-o-e-o-e.

- utrzymywanie przy pomocy warg patyczka obciążonego plasteliną.

–robienie na zmianę uśmiechniętej i smutnej minki (kąciki ust w górę i w dół).

–oblizywanie zewnętrznej powierzchni zębów przy zamkniętych ustach.

- wierszyk logopedyczny:

Link do bajki edukacyjnej dla dzieci:

http://zakrzewoprzedszkole.pl/wp-content/uploads/2020/03/Je%C5%BCyk-Bartek-zostaje-w-domu.pdf

Prosty eksperyment :

Jak założyć hodowlę rzeżuchy (https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk)

Zagadki o wiośnie:

http://www.zabawydladzieci.com.pl/zagadki-o-porach-roku-lato-jesien-zima-wiosna/

Świetlica szkolna

ZDALNE zajęcia świetlicowe dla starszych i młodszych

Zadanie na 02.04.2020 r. /czwartek/

Witam dzieciaczki.

Dzisiaj proszę i kolejną pracę artystyczną. Wiem, że siedzicie w domu jak my wszyscy i każdy z nas ma swoją ulubioną książkę, do której często zaglądacie. Dlatego zadanie jest takie, proszę o naszkocowanie okładki waszej ulubionej książki. Prace proszę wykonać farbami. Życzę dobrej zabawy. 

 

Zadanie na 01.04.2020 r. /środa/

Dzień Dobry Słodziaki

Jak tam wasze prace, zrobione? Pisałam wam wcześniej, że praca bedzie dwuetapowa. W pierwszym mieliście namalować wasz pokój, teraz proszę byście w tym pokoju namalowali siebie, jak spedzacie czas, co lubicie robić. Prace proszę przesyłać do Krzysztofy Olszowy, meil  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  , życzę dobrej zabawy.

 

Zadanie na 31.03.2020 r. /wtorek/

Witam Was kochane Słodziaki                                                                                        

Od dzis zaczynamy bawić sie i tworzyć na świetlicy, codziennie będę zadawała prace plastyczne, a Wy moi kochani proszę prześlijcie mi na meila, efekty waszej pracy . Dziś proszę namalujcie jak wyglada wasz pokój. Proszę namalować lub narysować na białej kartce A4 , praca jest dwuetapowa , więc proszę nie umieszczać żadnych osób na kartce, życzę dobrej zabawy i pozdrawiam. 

 

GODZINY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU 2019/2020

Dzień tygodnia

Godziny

                      Zmiana                              od 21.10.2019 r. do 10.01.2020 r.

Poniedziałek

7:30 - 8:00           11:40 - 16:40

7:30 - 8:00           11:40 - 16:40

Wtorek

7:30 - 8:00           11:40 - 15:20

7:30 - 8:00           11:50 - 15:20

Środa

7:30 - 8:00           11:40 - 15:20

7:30 - 8:00           12:35 - 16:25

Czwartek

7:30 - 8:00           11:40 - 16:40

7:30 - 8:00           11:40 - 16:40

Piątek

7:30 - 8:00           11:40 - 15:20

7:30 - 8:00           11:40 - 15:20

 

 PLAN  PRACY  ŚWIETLICY SZKOLNEJ NA ROK SZKOLNY 2019/2020                                            

I. Organizacja pracy świetlicy.

1. Szkoła prowadzi świetlicę szkolną dla uczniów i dzieci, którzy dłużej przebywają w Szkole, ze względu na czas pracy ich rodziców, organizację dojazdu do Szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia uczniom opieki pozalekcyjnej.

2. Czas pracy świetlicy dostosowany jest do:

- potrzeb uczniów i dzieci oraz ich  rodziców;

- czasu pracy rodziców;

- tygodniowego rozkładu zajęć w Szkole;

- organizacji dojazdu do Szkoły;

- udziału uczniów w zajęciach dodatkowych po zakończonych lekcjach;

- innych okoliczności wymagających zapewnienia uczniom i dzieciom opieki.

3. Zajęcia w świetlicy prowadzone są w dniach pracy Szkoły, w przedziale czasowym od 7.00 do 17.00 w poniedziałki i 16:30 od wtorku do piątku. Zajęcia świetlicowe odbywają się również w dodatkowych dla uczniów dniach wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, od 8.00 do 14.00.

4. Zajęcia w świetlicy prowadzone są w grupach wychowawczych, których liczba uczniów nie przekracza 25. Podział  uczniów na  grupy wychowawcze dokonywany jest wg kryterium wiekowego.

5. Podstawowe obowiązki nauczyciela – wychowawcy świetlicy, określa Statut.

6. Rodzice zgłaszając swoje dziecko do świetlicy:

- określają przewidywany czas pobytu ich dziecka w świetlicy;

- podają dane osób (imię, nazwisko, nr telefonu) upoważnionych do odbioru ich dziecka;

- uzgadniają sposób kontaktowania się wychowawcy świetlicy z rodzicami, podając również nr telefonu  domowego i komórkowego obojga rodziców oraz adres zamieszkania;

- zapoznają się z procedurami postępowania w przypadku, gdy w oznaczonym czasie dziecko nie zostanie odebrane ze świetlicy.

II. Główne kierunki pracy świetlicy:

1. Troska o rozwój psychiczny i fizyczny dziecka. Kształtowanie nawyków w zakresie higieny i kultury życia codziennego:

- organizowanie czynnego wypoczynku dzieciom przed i po lekcjach (zajęcia sportowo – rekreacyjne)

- troska o prawidłową postawę ciała

- dbanie o czystość i estetykę sali

- dbanie o czystość osobistą oraz kulturalne spożywanie posiłków

- wyrabianie nawyku zdrowego stylu życia, uzmysławianie potrzeby zdrowego odżywiania

- dbania o kondycję fizyczną

- motywowanie do cichej zabawy

- wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa podczas zabawy

- stwarzanie sytuacji i zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu

- mobilizowanie uczniów klas starszych do współpracy z młodszymi dziećmi i pomocy –kształtowanie postaw opiekuńczych.

2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień:

- popularyzacja wystaw wytworów dziecięcych

- prowadzenie zajęć wg tygodniowej danego miesiąca

- prowadzenie zajęć plastycznych i technicznych, wprowadzanie różnorodnych technik plastycznych, wykorzystywanie podkładów muzycznych.

3. Pomoc dzieciom w opanowaniu materiału z danej klasy i rozwijanie sprawności umysłowej:

- pomoc w odrabianiu zadań domowych

- otoczenie opieką dzieci słabszych w nauce

- prowadzenie zabaw dydaktycznych

- wymiana obserwacji dziecka z wychowawcami klas, psychologiem i pedagogiem szkolnym

- ćwiczenia utrwalające wiadomości z różnych przedmiotów/ zagadki, gry logiczne, quizy itp./

- współpraca z biblioteką szkolną, spotkania z dziecięcą literaturą.

4. Kształtowanie postaw moralno – społecznych:

- wdrażanie do samodyscypliny i odpowiedzialności za swoje czyny

- kształtowanie postawy współgospodarza świetlicy

- kształtowanie umiejętności współżycia w grupie

- udział w pracach społeczno – użytecznych .

5. Współpraca z rodzicami i wychowawcami uczniów korzystających z opieki w świetlicy:

- indywidualne kontakty z rodzicami, udzielanie informacji o zachowaniu dziecka w czasie przebywania w świetlicy

- udzielanie pochwał lub nagan

- informowanie wychowawców klasowych o osiągnięciach uczniów i trudnościach wychowawczych.

III. Plan pracy świetlicy z podziałem na miesiące i tygodnie.

Oddział przedszkolny 2019-2020-wydarzenia

ROK SZKOLNY 2019-2020

LUTY

Międzynarodowy Dzień Pizzy

Zabawa karnawałowa

GRUDZIEŃ

 

 

 

LISTOPAD

11 listopada - ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

WYKLEJAMY FLAGĘ POLSKI

Sprawdzamy co rozpuszcza się w wodzie.

 

PAŹDZIERNIK

Kinezjologiczna zabawa dydaktyczna "Jesienne drzewo".

Praca wykonana Systemem Edukacji przez Ruch Doroty Dziamskiej.

"OWOCOWE PRZETWORY"

Dzieci miały okazję sprawdzić czym różni się dżem truskawkowy od morelowego i wiśniowego. Po obejrzeniu i powąchaniu mogły ich spróbować i same ocenić, który jest najlepszy.

URODZINOWE ZABAWY W PRZEDSZKOLU

WRZESIEŃ

Sami tworzymy GRY MEMORY

 

Copyright © 2013. PSP Rzędziny  Rights Reserved.