^W górę

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oddział przedszkolny 5-6 latki-materiały dydaktyczne

ZAJĘCIA DLA GRUPY STARSZEJ /5-6 latki/

Zadania na 24.06.2020 r. /środa/

Dzisiaj utrwalimy sobie litery i cyfry. Miłej zabawy:

http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki

http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-cyferki

http://pisupisu.pl/przedszkole/jaka-cyfra

Mam nadzieję że jutro się spotkamy.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Marta Płudowska

 

Język angielski

Zapraszam do śpiewania piosenek wakacyjnych po angielsku:)

 
 
 
Zadanie na 23.06.2020 r. /wtorek/
 
Dzisiaj swoje święto obchodzą Wasi Tatusiowie.
Zróbcie dla Nich piękną laurkę i złóżcie im życzenia.
 
Język angielski
Zapraszam do zapoznania się ze słownictwem wakacyjnym:
 
 
Zadania na 22.06.2020 r. /poniedziałek/
Witam serdecznie.
Zapraszam na gimnastykę buzi i języka:
Kilka informacji o Olimpiadzie. https://www.youtube.com/watch?v=DgZCGbdxRuE
 
 
Zadania na 19.06.2020 r. /piątek/
 
 
Pozdrawiam 
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 18.06.2020 r. /czwartek/
 
Dzisiaj potrenujemy liczenie :-) 
 
Pozdrawiam 
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 17.06.2020 r. /środa/
Wysłuchajcie wiersza G. Lech Co robią latem dni tygodnia?
– Co wy na to, że już lato? –
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
– Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,
jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko
znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
– A Sobota? – Cóż mam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.
••
Rozmowa na temat wiersza.
Jaka pora roku już nadeszła? O co zapytał swoje dni Tydzień? Co zrobił i odpowiedział poniedziałek? Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?
Narysujcie proszę  Co wy lubicie robić latem?
Pozdrawiam 
Marta Płudowska
 
Język angielski
Dziś zapraszam do przypomnienia sobie nazw zwierzątek w języku angielskim i wykonania krótkiego zadania. Proszę wyjść na ogródek lub balkon i nazwać jak najwiecej otaczających Was zwierzątek po angielsku! Powodzenia.
 
 
Zadania na 16.06.2020 r. /wtorek/
 
Witam serdecznie.
Zapraszam  na ćwiczenia poranne https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
Spróbujcie rozwiązać zagadki  https://www.youtube.com/watch?v=Brw0UwYHIYg
 
Pozdrawiam 
Marta Płudowska

Język angielski

Dziś zapraszam do przypomnienia sobie nazw zwierzątek w języku angielskim i wykonania krótkiego zadania. Proszę wyjść na ogródek lub balkon i nazwać jak najwięcej otaczających Was zwierzątek po angielsku! Powodzenia.

 
Zadania na 15.06.2020 r. /poniedziałek/
 
Zapraszam do rozwiązania zagadek:
 
Co to za pora roku,
gdy słonko mocno świeci,
a na wakacje w różne strony
wyjeżdżają dzieci? (lato)
 
Plastikowe, kolorowe,
rybki, gwiazdki, kaczki, misie.
W piaskownicy jest ich dużo,
każda przydać może ci się. (foremki do piasku)
 
Gdy wiatr jest na dworze,
on unosi się w górze.
Biegniesz z nim po trawie
i trzymasz na sznurze. (latawiec)
 
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 

Zadania na 11.06.2020 r. /piątek/

Zabawy matematyczne https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg

Spróbujcie zrobić żaglówkę https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

Pozdrawiam serdecznie 

Marta Płudowska

 

Zadania na 10.06.2020 r. /środa/
 
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
Język angielski
Witajcie:)Zapraszam do nauki języka angielskiego ze świnką Peppą.
Have fun:)
 
 
Zadania na 09.06.2020 r. /wtorek/
 
Ciekawostka:
Przykładając muszlę do ucha, w rzeczywistości słyszymy dźwięki dobiegające z otoczenia (podobny efekt otrzymamy, gdy przyłożymy do ucha filiżankę lub dłoń). Muszla przyłożona do ucha działa jak rezonator – dźwięki odbijają się od ścianek i ulegają wzmocnieniu. Efekt dźwiękowy zależy od kształtu i wielkości muszli.
 
Język angielski
Witajcie:) Zapraszam dziś do utrwalenia kolorów po angielsku. Pokolorujcie baloniki na konkretne kolory. Good luck:)
 
Zadania na 08.06.2020 r. /poniedziałek/
 
Witam Was serdecznie. 
Na początek utrwalimy poznane litery http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere
 
Wysłuchajcie wiersza L. Łącz "Letnie wakacje".
Kiedy są wakacje
I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem
Złociste promienie
Słońca
Padają na ziemię,
Popatrz –
Rozwiały się chmury,
Baw się
I nie bądź ponury!
Morze –
Muszelki i piasek,
Góry
Lub łąka za lasem,
Warmia –
Czekają jeziora,
Lato –
Już wyjechać pora!
 
Narysujcie "Gdzie chciałbyś pojechać na wakacje?"
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 05.06.2020 r. /piątek/
 
Wiersza A. Widzowskiej "Dzieci na Ziemi"
 
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
 
Rozmowa na temat wiersza.
 pyta: O jakich dzieciach była mowa w wierszu? Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko? Czym różnią się między sobą dzieci? Co mają ze sobą wspólnego?
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
 
Zadanie na 04.06.2020 r. /czwartek/
 
„Mój przyjaciel” – Narysujcie portret najlepszego kolegi (technika dowolna).
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 03.06.2020 r. /środa/
 
Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom opowiadanie M. Strękowskiej-Zaremby "Karim".
 
– Karim jest super! – Olek, usadowiony przy rodzinnym stole, opowiadał wujkowi Jackowi wrażenia z przedszkola. – Dzięki niemu wygraliśmy konkurs na album o Warszawie. Pokazaliśmy album tacie Marty, żeby już więcej nie mówił, że Karima trzeba przenieść do młodszej grupy, bo w zerówce nie da sobie rady i będzie nam tylko przeszkadzał w nauce.
– I co, zmienił zdanie o Karimie? – spytała mama.
– Chyba tak, bo nawet mu pogratulował.
– Karim? To ten Arab, który ostatnio doszedł do waszej grupy? – upewnił się wujek.
– On nie nazywa się Arab, tylko Karim Hassan. Jego rodzice są lekarzami. Pochodzą z Egiptu i pracują w Polsce. Zostali tu po studiach medycznych. Nikt nie rysuje tak jak on – podkreślił Olek.
– Mówiłeś, że Karim nic nie umie. Stoi pod ścianą i milczy – przypomniał tata.
– Stał, bo wstydził się odezwać, ale już nie stoi.
Mama Olka położyła na stole gorące danie.
– Częstujcie się, póki ciepłe – zachęcała.
Wujek nachylił się nad półmiskiem.
– Co to takiego? Tak dziwnie pachnie.
– Kofta – arabskie kotleciki z baraniny – wyjaśniła mama.
– Arabskie... to ja dziękuję. Wystarczą mi słodycze – wujek sięgnął do talerza z ciastkami. – Kolega mówił, że te arabskie potrawy to nie dla ludzi – stwierdził.
Olek podniósł na wujka zdziwiony wzrok.
– Mówisz jak mama Franka. Zabroniła mu spróbować ciastek, które mama Karima upiekła dla naszej klasy.
– Ma rację. Ja bym nie tknął tych arabskich wynalazków – powiedział wujek z przekonaniem.
Olek uważał, że ciastka Karima to po prostu pycha. Zanim jednak on i jego grupa przekonali się, jak smakują, dzieci obserwowały nowego kolegę trochę nieufnie. Miał czarne włosy, czarne oczy i śniadą cerę, poza tym niczym się nie wyróżniał, ale gdy się odezwał, wywołał burzę śmiechu. Zamiast „dzień dobry” powiedział „dzobi”, a zamiast „cześć” – „ehsz”. Potem stanął pod ścianą i wcale się nie odzywał. Ściskał pod pachą misia z urwanym uchem i za nic nie chciał się z nim rozstać. Grupa uznała, że jest dziwny. W sali było tyle nowych zabawek, a on wolał starego misia. Dopiero kilka dni później, kiedy dzieci zajęły się rysowaniem, Karim odłożył misia i wziął kredki do ręki. Raz-dwa i wyczarował na kartce wyścigowe auto.
– Ładne. Narysujesz mi pociąg? – spytał Olek.
Karim uśmiechnął się i raz-dwa-trzy pociąg pędził po torach.
– Brawo! – pochwaliła go pani.
Do Karima ustawiła się kolejka dzieciaków, a on rysował im samochody, pociągi, samoloty i nawet psy i koty. Potem była zabawa w pociąg i nikogo już nie śmieszyło, że nowy kolega nie mówi poprawnie po polsku. Zresztą, żeby bawić się w pociąg, wystarczy powtarzać: tu-tu, tu-tu, tu-tu. Karim „tututał” tak samo jak wszyscy. Jego miś też się przydał, bo kiedy pociąg się wykoleił, miś odegrał rolę rannego pasażera. Gdy po paru dniach Karim zachorował, wszyscy w grupie okropnie się martwili. Niecierpliwie czekali, aż wróci, żeby razem z nim tworzyć album o Warszawie. To właśnie po powrocie z choroby przyniósł ciastka, których Franek nie chciał skosztować.
– Gdyby mama Franka ich spróbowała, na pewno zmieniłaby zdanie. Są pyszne, prawda, wujku? – zapytał chytrze Olek.
Wujek przełknął ciastko, odchrząknął i zrobił niezbyt mądrą minę. – To te? – spytał, wskazując talerz z ciastkami, który prawie już opróżnił.
Olek uśmiechnął się od ucha do ucha. – Dostałem je od Karima dla Ady. Masz szczęście, że nie zdążyła wszystkich zjeść.
Wujek Jacek zaśmiał się w głos. – Zawstydziłeś mnie, mądralo. Są przepyszne. Chyba spróbuję też kotlecików, bo jak widzę, zaraz się skończą. Tylko nie mówcie cioci, że zjadłem tyle słodyczy.
Rodzina obiecała zachować tajemnicę. Olek z radością przyglądał się, jak wujek pałaszuje „arabskie wynalazki”. Mamę Franka też uda się przekonać. Przecież to, co obce i nieznane, nie musi być gorsze. Grupa wymyśliła Dzień Kuchni Arabskiej w przedszkolu. Wszyscy rodzice dostaną zaproszenia ozdobione przez Karima. Pani już się zgodziła.
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
Język angielski
Witam:)
Zapraszam do przypomnienia sobie i utrwalenia kolorów po angielsku.
Miłej zabawy:)
 
Zadania na  02.06.2020 r. /wtorek/
 
Witam Was serdecznie. Na początek troszkę gimnastyki :-)
Dzieci z rożnych stron świata
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
Język angielski
Witam:)
Dziś chciałabym, aby dzieci obejrzały prezentacje o kolorach po angielsku:)
Have fun:)
 
 
Zadania na 01.06.2020 r. /poniedziałek/
 
Taki dzień jest tylko raz w roku: roześmiany,pachnący latem.
Życzę Wam Kochani niskich okien
ze słonecznym, zielonym widokiem
a nad oknem- gałęzi kasztana, 
żeby kos miał gdzie śpiewać od rana.
Życzę rzeki i piasku przy rzece
na wspaniałe, piaskowe fortece.
I poziomek w leśnych kotlinach,
drzew, na które dobrze się wspinać.
Życzę Wam koca, który sny Wam przynosi po nocach
taki koc spełnia wszystkie życzenia:
to się w okręt, to w wyspę przemienia...
bywa też latającym dywanem 
by się znów stać kocem nad ranem.
I co jeszcze?
Już chyba niewiele:
śmiechu w domu
i lodów w niedzielę
i przyjaciół najlepszych na świecie
i wszystkiego, wszystkiego co chcecie :-)
 
Pozdrawiam serdecznie
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 29.05.2020 r. /piątek/
 
Posłuchajcie opowiadania S. Karaszewskiego "Pychotka dla mamy."
 
– Zróbmy coś słodkiego dla mamy! – zaproponował Olek. – Pychotkę-smakotkę! – klasnęła w ręce Ada. – A co zrobimy? – Myślałem o upieczeniu ciasta... ale to trochę za trudne. Najpierw trzeba przygotować wszystkie składniki... ale nie wiem jakie! Mąkę, cukier, jajka... ale nie wiem ile. Potem wszystko trzeba długo mieszać, dodawać rodzynki, migdały, proszek do pieczenia, drożdże i jeszcze nie wiem co. Potem ciasto musi rosnąć, ale nie wiem jak długo. Potem trzeba nagrzać piekarnik – ale nie wiem, do jakiej temperatury. A potem trzeba piec, ale nie wiem, ile czasu. I nigdy nie wiadomo, czy się nie spali, czy nie zrobi się zakalec, i czy ogóle się uda. Nie, ciasto nie dla nas. – Jaka szkoda… – westchnęła Ada. – Ale wiesz co? Można pychotkę-smakotkę upiec w lodówce! – W lodówce? Upiec? Raczej zamrozić! – Pamiętasz, jak ciocia na święta piekła sernik w lodówce? – Sernik? Tak! Był pyszny! – Nie trzeba mąki, nie trzeba jajek, nie trzeba drożdży, nie trzeba proszku! – A co trzeba? – Kilka paczek biszkoptów na spód, kilka waniliowych serków z dodatkami na środek, a na wierzch – galaretka! – Pychotka-smakotka! Upiekła ją ciotka! – zawołała Ada. – No to zabierajmy się do roboty! Olek wyciągnął okrągłą blaszaną formę do tortu, postawił na stole. – Najpierw biszkopty! Wszedł na taboret, sięgnął do szafki po biszkopty. – Ja ci pomogę ułożyć! Ada zajęła się układaniem biszkoptów na blaszce. – Ada, nie zjadaj! Ada, to nie wypada! – zawołał Olek, gdy jego siostrzyczka zaczęła chrupać biszkopty. – Od tego ciastowania zgłodniałam! – powiedziała Ada. – I co? – Może być! – ocenił wspólną pracę Olek. – A teraz musimy przygotować galaretkę owocową! A potem ją ostudzić! Gdy będziemy galaretkę lać na sernik, nie może być za gorąca! Olek podgrzał wodę w czajniku, wlał do salaterki, wsypał galaretkę w proszku i wymieszał. Proszek zamienił się w kolorowy płyn. – Wygląda całkiem nieźle – ocenił Olek. – Jak w akademii pana Kleksa! Ale przydałyby się jakieś dodatki! Wyciągnął z szafki puszkę z ananasami w kompocie i otworzył ją, plastry ananasów z kompotem wlał do galaretki. Jeden krążek został na dnie puszki. Ada wyciągnęła go i zajadała ze smakiem. 99 – Ada, nie wyjadaj! Ada to nie wypada! – Ale ja jestem głodna! – Jesteś łakomczuszek! Rozboli cię brzuszek! Poczekaj aż wszystko będzie gotowe! – Kiedy będziemy robić ser? – spytała Ada. – Ser znikł, a będzie sernik! – zażartował Olek, wyjmując serki waniliowe z lodówki. – Jeszcze rodzynki! – wyciągnął paczkę rodzynek z szafki. – Ja wyjmę serek z kubeczków, a ty wymieszaj go z rodzynkami – zaproponowała Ada. Przekładała serek metodą: jedna łyżeczka serka do miski, jedna do buzi. – Ada, nie wyjadaj! Ada, to nie wypada! – Kiedy strasznie zgłodniałam! Kiedy Olek odwrócił głowę, chwyciła kilka rodzynek i wsadziła do buzi. – Ada, widziałem! Ada, to nie wypada! – Ałe ja jechtem chłodna! – powiedziała Ada z pełną buzią. – Ty zawsze jesteś... nie głodna, ale łakoma! Zwykły obżartuch! Jak będziesz tyle wyjadać, to... to będziesz gruba jak beczka! Ada wzruszyła ramionami. Serek wymieszany z rodzynkami dzieci przełożyły do tortownicy, na podkład z herbatników. – Galaretka już ostygła, chyba można wylewać – ocenił Olek. – Trochę rzadka! – powiedziała Ada. – To nic, w lodówce zastygnie! Wylał na serek płynną galaretkę wymieszaną z kompotem ananasowym. – A teraz do lodówki, niech się piecze! Olek włożył sernik do lodówki i zamknął drzwi. – Jak myślisz, Olku, czy już upiekł się sernik? – spytała Ada po kilku godzinach. – Chyba tak. Przełożymy go na tacę! Olek wyjął sernik, postawił na tacy i zdjął boki tortownicy. Niestety, sernik zamiast trząść się jak galareta, rozlał się na wszystkie strony jak rzadki kisiel, a na wierzchu, jak meduzy, pływały plastry ananasa. Herbatniki całkiem rozmiękły, zamieniając się w papkę, i całość nie była sernikiem, tylko kolorową słodką breją. – I co teraz? – załamała ręce Ada. – Zadzwonimy po pomoc! – krzyknął Olek. – A ty, jeśli chcesz, możesz to wszystko zjeść! – Nie mogę, powiedziała Ada – bo mnie mdli! Olek chwycił komórkę i zadzwonił do babci. – Witaj, Olku, miło, że dzwonisz! – usłyszał głos babci, a w tle głos dziadka. – Ja też witam! – zawołał dziadek. – Babciu, dziadku, pomóżcie! – zajęczał Olek. – Katastrofa! – Co się stało? – spytali dziadkowie. – Sernik nam się rozpłynął! – Jaki sernik? – Pieczony w lodówce! Na Dzień Matki! – Nic się nie martw! Przyjedziemy, pomożemy! I tak byliśmy umówieni na dzisiaj z waszymi rodzicami! Dziadkowie przyjechali z ogromnym tortem, który postawili na stole, tuż przed przyjściem rodziców. Gdy przyszli rodzice, Olek i Ada złożyli mamie życzenia z okazji Dnia Matki. Rodzice złożyli życzenia babci, która przecież też jest mamą, ale mamą taty. A potem wszyscy siedli do stołu i zjedli pyszny tort przygotowany przez dziadków. – A co to takiego? – spytała mama, odkrywszy w kuchni nieudaną pychotkę-smakotkę. – Och, chcieliśmy upiec sernik w lodówce... – Ale się nie udało? – uśmiechnęła się mama. – Nie szkodzi, następnym razem się uda!
 
Spróbujcie odpowiedzieć na następujące pytanie:
Jak skończyło się przygotowanie sernika? Dlaczego?
 
Pozdrawiam Serdecznie
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 28.05.2020 r. /czwartek/
 
Zapraszam na zagadki słuchowe
 
Kochani pobawcie się ze swoimi rodzicami w Klamburt.

Zasady gry:

Pewnie wiele z Was kojarzy popularny kiedyś program "Kalambury". Jedna z osób pokazuje hasło znajdujące się na monitorze. Pozostałe osoby muszą zgadnąć co to jest za hasło, ważne aby nie widziały one hasła.

Pomoce:

szary papier pakowy, półpergamin lub tablica oraz flamaster do rysowania. Zamiast rysowania można również pokazywać przy użyciu rąk i gestów, dodatkowo wspomaga to rozwój manualny dziecka.

Przykładowe hasła

  • Reksio
  • Piękna i Bestia
  • Gumisie
  • Smerfy
  • Królewna Śnieżka
  • Calineczka
  • Pieniądze szczęścia nie dają.
  • Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.
  • Strach ma wielkie oczy.
  • Lepienie pierogów
  • Zrywanie kwiatów

 

Zadania na 27.05.2020 r. /środa/

Zapraszam na zajęcia oddechowe.

 
Spróbujcie nauczyć się na pamięć krótkiej rymowanki: 
 
Z mamą jeżdżę na rowerze,
tato mnie na ryby bierze.
Dziś dzień wolny się zaczyna,
na lody idzie cała rodzina.
Mama, tata, siostra,
brat to jest mój rodzinny świat.
 
Język angielski
Dzisiaj zapraszam do dalszej zabawy z z językiem angielskim z „Lippy and Messy”
Poniżej link:
 
 
Zadania na 26.05.2020 r. /wtorek/
 
Z okazji "Dnia Mamy" zróbcie dla swoich mam piękne laurki i złóżcie Im życzenia :-)
Pozdrawiam 
Marta Płudowska
 
Język angielski
Dzisiaj zapraszam do nauki języka angielskiego z „Lippy and Messy”
Poniżej link:
 
 
Zadania na 25.05.2020 r. /poniedziałek/
 
Witam serdecznie :-)
Na początek zapraszam do rozwiązania zagadek:
 
Jest jedyna na świecie –
nigdzie lepszej nie znajdziecie.
Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
przy niej nic złego nie może się stać. (mama)
 
Wszystko zrobić potrafi w domu.
O tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy
i bardzo, bardzo go kochamy. (tata)
 
Kochani narysujcie portrety swoich rodziców.
Miłej zabawy.
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 22.05.2020 r. /piątek/
 
Posłuchajcie wiersza I. R. Salach Tęcza.
 
Tęcza ma siedem kolorów,
kolorów siedem ma.
Wymienił je Karolek,
wymienię je i ja.
Kolor fioletowy
pierwszy przyszedł mi do głowy.
Granatowy kolor ciemny
dla oka jest przyjemny.
Za nim będzie błękit
jak błękitne niebo.
Potem zieleń traw.
Nie pytaj mnie, dlaczego.
Barwa żółta jak słoneczko
i pomarańczowa,
na końcu czerwona –
i tęcza gotowa.
 
Oto kilka pytań do wiersza: Ile kolorów ma tęcza? Jakie kolory występują w tęczy?
Spróbujcie zrobić tęczę https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM , możecie ją również narysować :-)
Życzę miłej zabawy.
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska

 

Zadania na 21.05.2020 r. /czwartek/

 
Dzisiaj dowiecie się kilku ciekawostek o ślimaku.
Ślimak nie ma rogów tylko czułki, na końcu których są umieszczone oczy (pokazuje, gdzie znajdują się czułki). Czułki pomagają ślimakom dobrze orientować się w otoczeniu. Ślimak najbardziej lubi świeże liście. Najczęściej wybiera sobie miejsca, gdzie jest dużo wilgoci – nie lubi suszy, czyli okresu bez deszczu. Zamyka się wtedy w skorupce i czeka na lepszą pogodę.
 
Zachęcam do utrwalenia poznanych liter http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 20.05.2020 r. /środa/
 
Posłuchajcie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Barwy ochronne.
 
Mała, zielona żabka siedziała na skraju wiosennej łąki i z zachwytem przypatrywała się bajecznie kolorowym motylkom, które z trudem można było odróżnić od kwiatów rosnących w zielonej trawie.
– Jakie one piękne, kolorowe, cudne! – wzdychała raz po raz.
Postanowiła podejść bliżej, żeby się nacieszyć widokiem motyli. Zanim weszła w trawę, rozejrzała się trwożnie. Jak wszystkie żaby bała się długonogiego bociana, który na pewno chciałby ją zjeść. Nigdzie nie zobaczyła ani czerwonych nóg, ani czerwonego dzioba, ani białych skrzydeł. Śmiało więc ruszyła przez łąkę, aż doszła między barwne kwiaty i równie barwne motyle. Zadarła zielony łepek, żeby się im przyjrzeć. Iskierki słonecznego światła tańczyły na płatkach kwiatów i na skrzydełkach motyli. To był przepiękny widok. Wtem na łąkę padł cień. Jeden, drugi, dziesiąty. „Bociany!” – przestraszyła się żabka. Zadarła zieloną głowę jeszcze wyżej i odetchnęła z ulgą. Ptaki, które przyleciały nad łąkę, miały czarne pióra i były mniejsze od bocianów. Żabka mogła nadal podziwiać kolorowe motyle.
Ale gdzie się one podziały? Przed chwilą fruwały przed zielonym noskiem żabki, a teraz zniknęły. Jak to możliwe?
– Uważaj, nadepniesz na mnie. Co tu robisz? – spytał zielony pasikonik.
– Przepraszam. Szukam motyli – wyjaśniła żabka. – Dlaczego ukryłeś się pod liściem? Czy w pobliżu jest bocian? – zaniepokoiła się.
– Bociana na szczęście nie widziałem, za to widzę mnóstwo motyli. Udają kwiaty, żeby zmylić ptaki, które na nie polują.
– Naprawdę? – żabka nie mogła się nadziwić.
Rzeczywiście, pośród kwitnących kwiatów siedziały kolorowe motylki. Były tak barwne jak kwiaty, więc trudno je było zauważyć. Gdy tylko czarne ptaki odleciały, motyle poderwały się do lotu. Ich skrzydełka znów migotały w słońcu najpiękniejszymi barwami.
– Są kolorowe jak kwiaty, żeby oszukać tych, którzy na nie polują – zrozumiała żabka. – Też chciałabym być taka kolorowa – westchnęła z rozmarzeniem.
– Lepiej nie. Motyle mają swoje barwy ochronne, a ty i ja swoje. Chodźmy tam, gdzie jest bardziej zielono, tak będzie bezpieczniej.
– Naprawdę? – żabka nie mogła uwierzyć, że jest zielona nie bez powodu. Dopiero gdy zielony pasikonik usiadł między zielonymi źdźbłami trawy i całkiem przepadł żabce z oczu, uwierzyła, że sama też może się ukryć przed wzrokiem bociana.
– Teraz żaden bocian mnie nie zobaczy – szepnęła, wskakując w gęstą trawę.
– Nie zobaczy, chociaż na twoim miejscu nie bałbym się bociana aż tak bardzo. On woli myszy, dżdżownice, ryby i, niestety, pasikoniki. Żaby nie bardzo mu smakują.
– Naprawdę? – żabka aż otworzyła zielony pyszczek. Była malutka, więc to naturalne, że wciąż się dziwiła.
 
Owady to najliczniejsza grupa zwierząt. Bardzo różnią się od siebie wyglądem i wielkością, ale mają także cechy wspólne. Prawie wszystkie posiadają dwie pary skrzydeł. Jedynym wyjątkiem jest mucha, która ma jedną parę skrzydeł. Owady odgrywają w przyrodzie istotną rolę. Zapylają rośliny, oczyszczają glebę z różnych martwych organizmów, produkują np. miód. Wśród owadów są także szkodniki, które niszczą lasy, uprawy, zapasy zgromadzone przez ludzi. Często są także nosicielami różnych chorób.
 
Spróbujcie sami zrobić mieszańca łąki oto kilka linków, które na pewno Wam pomogą 
 
Pozdrawiam serdecznie 
Marta Płudowska
 
Język angielski
Dziś zapraszam do przećwiczenia zwierzątek po angielsku. Proszę wypowiadać na głos nazwę zwierzątka po angielsku i poprosić dziecko do naśladowania jego ruchów i odgłosów.
 
 
Zadania na 19.05 2020 r. /wtorek/
 
Na początek zagadka :-)
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
 
Słuchanie wiersza B. Formy Łąka.
Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.
 
Rozmowa na temat wiersza. Bardzo proszę rodziców o zadanie kilku pytań dotyczących wiersza:
Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?
 
Pozdrawiam serdecznie
Marta Płudowska
 
Język angielski
 
Zapraszam do wspólnego śpiewania po angielsku: Super Simple Songs:
 
 
Zadania na 18.05.2020 r. /poniedziałek/
 
Witam serdecznie kochani.
Zapraszam do obejrzenia filmiku https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
W ramach gimnastyki bardzo proszę rodziców o przeczytanie swoim dzieciom opowieści ruchowej :-)
 
Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci - raz, dwa, trzy.
(dzieci maszerują rytmicznie przy akompaniamencie grzechotki)
 
A tu nagle pada deszczyk - kap, kap, kap.
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)

I po liściach tak szeleści - szur, szur, szur.
(dzieci pocierają dłonią o dłoń)

Deszcz ustaje - słonko świeci i na łąkę biegną dzieci - hyc, hyc, hyc.
(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)
 
Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą - wszędzie błoto - hop, hop, hop.
(dzieci robią duże podskoki - nauczyciel wyznacza rytm)
 
Jest pogoda słonko świeci  żabka wyszła im naprzeciw - bęc, bęc, bęc.
(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)

Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.
 

Życzę miłej zabawy 

Pozdrawiam serdecznie

Marta Płudowska

 

Zadania na 15.05.2020 r. /piątek/
 
Witajcie :-) 
Dzisiaj dowiecie się kilku informacji o Unii Europejskiej.
Zapraszam do obejrzenia filmiku https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw
Pozdrawiam 
Marta Płudowska
 
Zadania na 14.05.2020 r. /czwartek/
 
Dzisiaj zaczniemy od gimnastyki buzi i języka
 
Drodzy Rodzice proszę przeczytajcie swoim dzieciom kilka informacji na temat herbu.
Po wysłuchaniu ich, proszę żeby dzieci wymyśliły i narysowały swój herb związany z ich miejscem zamieszkania.
 
Herby przedstawiają charakterystyczne cechy danej miejscowości. Mogą to być elementy architektury, np.: wieże, kościoły, zamki oraz inne budynki. Przykładem takiego miasta jest np. Malbork lub Toruń. Mogą to być również postacie świętych, najczęściej patronów starych miejscowych kościołów, lub ich atrybuty, np. święty Piotr z kluczami do bram raju i czyśćca jest przedstawiony na herbie Ciechanowa. Herby mogą również informować o tym, kto założył dane miasto i kto był jego właścicielem. Herby mogą również nawiązywać swym znaczeniem do nazw miast, np. w herbie miasta Łodzi znajduje się łódź. Mogą się na nich również znajdować inne charakterystyczne dla danej miejscowości elementy, np.: krajobraz, środowisko przyrodnicze, elementy związane z legendą o powstaniu miasta.
 
Powodzenie
Marta Płudowska

 

Zadania na 13.05.2020 r. /środa/

Witajcie Kochani, oto zadanie na dziś.
Policzcie w swoim domu ile macie drzwi, okien i łóżek - narysujcie tyle ile udało Wam się ich naliczyć.
Powodzenia
Marta Płudowska
 
Język angielski
Witam:)
W tym tygodniu proszę poćwiczyć z dzieciaczkami kolory.
Dziś proszę spróbować mówić dzieciom poszczególne kolory na spacerku, a ich zadaniem jest odszukanie tego koloru i wskazanie go w otoczeniu.
Kolory po angielsku:
Blue-niebieski, yellow-żółty, green-zielony,Orange-pomarańczowy,red-czerwony, Brown-brązowy, black-czarny, grey-szary,Purple-fioletowy,pink-różowy 
 
 
Zadania na 12.05.2020 r. /wtorek/
 
Dzisiaj na początek troszkę ruchu.
 
Zapraszam na wycieczkę po Polsce 
Pozdrawiam serdecznie
Marta Płudowska
 
Język angielski
Witam:)
W tym tygodniu proszę poćwiczyć z dzieciaczkami kolory.
Dziś proszę spróbować mówić dzieciom poszczególne kolory w mieszkaniu a ich zadaniem jest odszukanie tego koloru i wskazanie, a jutro proszę wykonać to zadanie raz jeszcze ale na spacerku.
Kolory po angielsku:
Blue-niebieski, yellow-żółty, green-zielony,Orange-pomarańczowy,red-czerwony, Brown-brązowy, black-czarny, grey-szary,Purple-fioletowy,pink-różowy 
 
 
Zadania na 11.05.2020 r. /poniedziałek/
 
Witam Was kochani :-)
Oto zadanie na dziś.
Drodzy Rodzice bardzo proszę przeczytajcie swoim dzieciom kilka informacji o jednym z symboli narodowych.
 
Flaga narodowa jest jednym z najważniejszych polskich symboli. Wywieszana jest na budynkach urzędów państwowych (w tym także na budynku przedszkola) w czasie świąt i uroczystości państwowych, a także podczas spotkań międzynarodowych. Dni, w których flaga państwowa obowiązkowo musi być w tym miejscach wywieszona, są ściśle określone. Najczęściej są one związane z wydarzeniami dotyczącymi utraty niepodległości lub odzyskaniem przez nasz kraj niepodległości. Poza tymi dniami flaga państwowa wywieszana jest w innych bardzo ważnych dla naszego kraju momentach, zarówno dobrych, jak i złych. Jest to oznaka jedności narodu i miłości do ojczyzny. Na domach prywatnych nie ma obowiązku wywieszania flagi, wielu ludzi jednak robi to, aby wyrazić swoje patriotyczne uczucia. Wywieszając flagę, należy pamiętać o tym, że nie może ona dotykać ziemi ani podłogi.
 
Zachęcam również do obejrzenia prezentacji o symbolach narodowych 
Pozdrawiam serdecznie
Marta Płudowska

 

Zadania na 08.05.2020 r. /piątek/

Dzisiaj utrwalimy poznane cyfry

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekend
Marta Płudowska
 
 
Zadanie na 07.05.2020 r. /czwartek/
 
Kochani jestem ciekawa jak wyglądają Wasze domy - narysujcie je.
Zapraszam do utrwalenia liter http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke
Pozdrawiam serdecznie
Marta Płudowska
 
 
Zadania na 06.05.2020 r.  /środa/
 
Zapraszam Wszystkich na ćwiczenia :-)
Pozdrawiam serdecznie
Marta Płudowska

Język angielski

Zapraszam do wspólnego śpiewania po angielsku (temat-kolory)

 

Zadanie na 05.05.2020 r. /wtorek/

Życie na wiejskim podwórku.

Drogie Dzieci!

1.  Obejrzyjcie  film i nauczcie się nazw zwierząt wiejskich.

https://youtu.be/JGtV5J4C9PM

2. Posłuchajcie, odgadnijcie jakie to zwierzę?

https://youtu.be/tj2ccM-9kF0

3.  Spróbujcie z pomocą rodziców wykonać obrazek z kolorowego papieru – „Krowa”.

Język angielski

Bardzo proszę o wykonanie gry „Memory”

Na małych kartkach papieru proszę napisać słowo a na drugiej kartce proszę poprosić dziecko, aby narysowało odpowiednik tego słowa. Proszę poukładać kartki na stole odwrócone nazwami do stołu, odwracać po dwie karty i proszę poszukać par (słowo i rysunek).Milej zabawy:)

Słowa:

Elephant -słoń 

Tiger-tygrys

Dog-pies

Cat-kot

Parrot-papuga

Lion-lew

Graffe-żyrafa

Horse-koń 

 

Zadania na 04.05.2020 /poniedziałek/ 

Co słychać wiosną na wsi?

Witamy Was kochane Dzieci!

1. Posłuchajcie piosenki „Bo na wsi” - link poniżej:

https://youtu.be/9KdueuWIu3g

2. Posłuchajcie wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku” :

Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek i króliczek, co skacze,
kurka pstra i kotki dwa
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie,
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął, spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
barszcz zajada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra owies ma,
a otręby w koszyczku – prosiaczek.

Drodzy Rodzice,  prosimy o przeprowadzenie  z dziećmi rozmowy  na temat wysłuchanego utworu:

- Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

- Jak się nazywał piesek Włodka?

- Jakie inne zwierzęta miał Włodek?

- Co zrobiły zwierzęta kolejne?

- Co jadły zwierzęta?

 

Zadanie na 30.04 2020 r. /czwartek/

Jak segregować śmieci?

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

Pozdrawiam serdecznie

Marta Płudowska

 

Zadania na 29.04.2020 r. /środa/

Witam serdecznie :-)

Dzisiaj dowiecie się co nam daje las i dlaczego jest taki ważny.

Kochani Rodzice bardzo proszę przeczytajcie swoim dzieciom poniższe informacje.

http://www.publio.pl/files/samples/07/87/1d/152059/Poznaje_przyrode_Las_wokol_nas_Ciekawostki_zagadki_kolorowanki_demo.pdf

Pozdrawiam serdecznie

Marta Płudowska

Język angielski

Dziś zapraszam do przypomnienia sobie liczb w języku angielskim i wykonania krótkiego zadania. Proszę wyjść na ogródek lub balkon i policzyć jak najwiecej otaczających Was przedmiotów po angielsku! Powodzenia:)

 

Zadania na 28.04.2020 r. /wtorek/

Dzisiaj dowiemy się kilku informacji o żabach.

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

Zapraszam do wykonania swojej żabki. Oto kilka propozycji:

https://www.youtube.com/watch?v=WTTM64RbbwU

https://www.youtube.com/watch?v=xT3upxGMpMk

https://www.youtube.com/watch?v=R9B5g16PFLU

Pozdrawiam serdecznie

Marta Płudowska

Język angielski

Witam serdecznie:)

Dziś zapraszam do zaśpiewania i przećwiczenia z dziećmi piosenki o liczbach w języku angielskim. Poniżej znajduje się link:
Miłej zabawy:)

 

Zadania na 27.04.2020 r. /poniedziałek/

Witam serdecznie.

Kochani zastanówcie się "W jaki sposób możemy dbać o przyrodę?" Narysujcie "Kodeks przyjaciela przyrody".

Kodeks to kilka zasad, których musimy przestrzegać, żeby dbać o naszą przyrodę. Pomogą Wam poniższe filmiki.

https://vod.tvp.pl/video/domisie,dbajmy-o-srodowisko,12406016

https://www.youtube.com/watch?v=5V7bmm3yQ9A

https://www.youtube.com/watch?v=tRXI2KsbUas

Pozdrawiam serdecznie

Marta Płudowska

 

Zadania na 24.04.2020 r. /piątek/

Wieś i miasto.

https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM

Zróbcie swoje koguty :-)
 
Życzę miłej zabawy :-)
Pozdrawiam
Marta Płudowska

 

Zadania na 23.04.2020 r. /czwartek/

Dzisiaj troszkę gimnastyki buzi i języka :-)
 
Zadania na 22.04.2020 r. /środa/
Zabawa na dziś.
Do pudełka (np. po butach) wsypcie piasek/kaszę/ryż. Losujemy kartę i prosimy dziecko, żeby narysowało paluszkiem w piasku/kaszy/ryżu kształt wylosowanej cyfry lub litery.
Życzę miłej zabawy :-)
Pozdrawiam
Marta Płudowska
 
Język angielski
Dziś kochani spróbujcie stworzyć własne ZOO. Ciekawe czy pamiętacie nazwy tych zwierzątek po angielsku?:) Postarajcie się narysować przy pomocy rodziców te zwierzątka: 
An elephant (słoń) 
A monkey (małpka)
A lion (lew)
A crocodile (krokodyl)
A snake ( wąż)
Powodzenia:)
 
Zadania na 21.04.2020 r. /wtorek/
Dzisiaj zapraszam na eksperymenty z wodą.
Pamiętajcie!
Wszystkie eksperymenty wykonujemy z rodzicami.
Życzę miłej zabawy :-)
Pozdrawiam
Marta Płudowska
 
Język angielski
Witajcie kochani:)
Pamiętacie alfabet po angielsku?Zapraszam do obejrzenia i wspólnego śpiewania:)
 
Zadanania 20.04.2020 r. /poniedziałek/
Zapraszam do zrobienia gry MEMO
Gra pamięciowa, czyli tzw. memory lub jeszcze krócej memo, to świetna gra nie tylko dla dzieci. Rozwija i ćwiczy pamięć, pozwala się skoncentrować, skupić uwagę i ćwiczy cierpliwość dziecka.
Jak ją zrobić?
1. Podziel kartkę techniczną na 12 równych części.
2. Na dwóch polach kartki piszemy lub przyklejamy tą samą nazwę, literę, cyfrę itp.tak, żeby było sześć par  np. mama - mama, tą samą literę wielką B-B, literę wielką i małą B-b, na jednej karteczce przyklejamy lub rysujemy rzecz na daną literę a na drugiej samą literę B-balon. Kombinacji jest bardzo wiele.
3. Tabelkę rozcinamy po liniach.
4. Jak grać w memory? Zestaw kartoników, czyli w przypadku jednej kartki 12 kartoników (6 par) kładziemy napisem/obrazkiem do stołu. Tak, żeby nie było widać napisów. Mieszamy je.
5. Teraz Waszym zadaniem jest odkrywanie po dwa kartoniki. Jeśli dziecko odkryje parę, czyli np. dwa napisy mama, wówczas zbiera, albo zostawia je odsłonięte na stole. Jeśli prasującej pary nie uda się odkryć np. mama - tata, wówczas dziecko zakrywa kartoniki i odkłada na te samo miejsce, z którego je wzięło. Gra trwa do momentu odsłonięcia wszystkich kartoników i znalezienia par.
Życzę miłej zabawy :-)
Pozdrawiam
Marta Płudowska

Zadania na 17.04.2020 r. /piątek/

Dzisiaj zapraszam do zabawy z papierem :-)

Pozdrawiam 
Marta Płudowska
 
Zadania na 16.04.2020 r. /czwartek/
Drodzy Rodzice.
Na kartce papieru narysujcie dużą literę/cyfrę. Zadaniem dziecka będzie wylepić literę/cyfrę plasteliną, wydzierankami z kolorowego papieru lub gazety, małymi pomponami albo pomalować farbką ale zamiast pędzla niech dziecko użyje palca. Życzę miłej zabawy ;-)
Pozdrawiam 
Marta Płudowska
 
Zadania na 15.04.2020 r. /środa/
Zaprasza dzisiaj na gimnastykę buzi i języka.

Gimnastyka buzi i języka.jpg

 

Zadania na 14.04.2020 r. /wtorek/

Zapraszam dzisiaj wszystkich na zajęcia ruchowe :-)

 
 
 
 
 
 Drodzy Rodzice i kochane dzieci
w tym wyjątkowym czasie, życzę  dużo zdrowia, szczęścia, uśmiechu, pogody ducha
i Świąt spędzonych w gronie najbliższej rodziny. 
 
Pozdrawiam  serdecznie  Marta Płudowska 
 
 
Zadania na 09.04.2020 r. /czwartek/
Dzisiaj pomóżcie swoim rodzicom w domowych porządkach.
 
Zadania na 08.04.2020 r. /środa/
Moi kochani zadanie na dziś.
Wytnij z gazety małą  i wielką literę K. 
Przyklej ją na kartkę i narysuj 5 rzeczy, które rozpoczynają się na literę K .
 
Zadania na 07.04.2020 r. /wtorek/
Dzisiaj utrwalimy sobie litery i cyfry. Miłej zabawy :-)
Pozdrawiam serdecznie. Marta Płudowska
 
Zadania na 06.04.2020 r. /poniedziałek/ 
Zapraszam serdecznie do zapoznania się z tradycjami Wielkanocnymi. Święta tuż tuż :-)
Pozdrawiam serdecznie. Marta Płudowska
 

Zadania na 03.04.2020 r. (piątek)

Kochani wyjrzyjcie przez okno. Znajdźcie jak najwięcej oznak wiosny i je narysujcie. Życzę miłej zabawy. 

Pozdrawiam serdecznie. Marta Płudowska

Zadanie na 02.04.2020 r. (czwartek)

Dzisiaj zapraszam wszystkich na gimnastykę :-)

 

Zadania na 1.04.2020 r. (środa)

Kochani Rodzice bardzo proszę o przeczytanie swoim dzieciom informacji o Cytrynku jest on jednym ze zwiastunów wiosny.

Samica motyla cytrynka jest biała, z żółtozielonkawym odcieniem, a samiec ma kolor jaskrawo żółty. Jego skrzydła pachną cytryną. Cytrynek zimą drzemie, zagrzebany w zeschniętych liściach. Dlatego Jego pełna nazwa brzmi latolistek cytrynek. Wiosenne słońce ogrzewa liście i motyl się budzi. Jeśli temperatura powietrza spadnie, znowu zrobi się zimno, cytrynek wraca pod suche liście. Wyjdzie z nich wtedy, kiedy będzie ciepło. Po zimowej drzemce od razu jest gotowy do lotu. Nie wiele motyli tak potrafi. 
 
Po wysłuchaniu informacji proszę, żeby  dzieci narysowały cytrynka.

 

Zadania na 31.03.2020 r. (wtorek)

Dzisiaj zapraszam do zabawy z literkami :-) 

http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

 

Zadania na 30.03.2020 r. (poniedziałek)

Kochani dzisiaj zachęcam Was do obejrzenia filmiku pt.: Zwiastuny wiosny. Miłego oglądania :-) pozdrawiam Marta Płudowska

https://www.youtube.com/watch?v=XR3Lv0uQn44

 

Zadania na 27.03.2020 r.  (piątek)

ZDALNE - Zadanie na piątek-prywatna hodowla.pdf

 

Zadanie na 26.03. 2020 r. /czwartek/

Bardzo proszę Rodziców o przeczytanie wiersza swoim pociechom.

Wiersz ,, Witaminowe abecadło

Oczy, gardło, włosy, kości

zdrowsze są, gdy A w nich gości.

A w marchewce, pomidorze,

w maśle, mleku też być może.

B- bądź bystry, zwinny, żwawy

do nauki i zabawy!

W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,

w serach, jajkach B też mieszka.

Naturalne witaminy

lubią chłopcy i dziewczyny.

Bo najlepsze witaminy

to owoce i jarzyny.

C- to coś na przeziębienie

i na lepsze ran gojenie.

C:porzeczka i cytryna,

świeży owoc i jarzyna!

Zęby, kości lepiej rosną,

kiedy D dostaną wiosną.

Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem.

Na krzywicę D jest lekiem.

Naturalne witaminy

lubią chłopcy i dziewczyny.

Mleko, mięso, jajka, sery,

w słońcu marsze i spacery.

Po wysłuchaniu wiersza przez dzieci proszę, żeby wykonały prace pt. Witaminowe abecadło.

( Na kartce A4 bardzo proszę, żeby dzieci przykleiły wycięte z gazety wielkie litery ABCD . Pod każdą literą ( nazwą witaminy) proszę, żeby dziecko narysowało produkty (wymienione w wierszu), w których występuje dana witamina np. A - marchewka, pomidor, masło, mleko)

Życzę miłej pracy

Pozdrawiam serdecznie Marta Płudowska

Drodzy Rodzice !

W związku zaistniałą sytuacją, proponujemy Państwu zabawy wspierające rozwój dziecka dzięki, którym miło spędzicie czas ze swoimi pociechami. Zachęcamy i polecamy również do skorzystania z poniższych linków, na których znajdziecie wiele ciekawych propozycji zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Ćwiczenia rozwijające grafomotorykę i koordynację wzrokową dziecka:

  • zapinanie guzików i wiązanie butów
  • nawlekanie na sznurek sekwencji – kolorowych guzików
  • kolorowanie według podanego kodu np. żółty – koło, czerwony – kwadrat
  • rysowanie w labiryntach
  • lepienie z plasteliny, również gliny prostych kształtów (np. kulek, wałków, rogalików, ludzi, koszyków, liter, zwierząt i innych elementów)
  • wycinanie nożyczkami pasków z papieru i innych wzorów
  • malowanie palcem i pęczkiem waty umaczanym w farbie
  • zamalowanie kartki farbami (z góry w dół, od lewej do prawej strony)
  • odrysowanie własnej dłoni, stóp, odrysowywanie płaskich przedmiotów np. monet, talerzyków itp.
  • układanie i przyklejanie na kartce wzorów z kolorowego papieru
  • wyklejanie obrazków np.: kuleczkami z bibuły, kaszą, podartym kolorowym papierem, gazetą, herbatą, makiem itp.
  • łączenie kropek obrazujących różne przedmioty
  • rysowanie szlaczków i wzorów z elementów litero podobnych
  • wyrabianie ciasta podczas prac domowych
  • zgniatanie większego papieru jedną ręką, dwoma rękoma w kulkę
  • rysowanie patykiem po ziemi, po piachu
  • podbijanie balonika wyłącznie palcami prawej i lewej ręki

Ćwiczenia rozwijające funkcje wzrokowe dziecka:

  • odnajdywanie na obrazkach drobnych szczegółów (pokaż gdzie jest….)
  • dobieranie par jednakowych obrazków – można wykorzystać grę „memory”
  • składanie obrazka pociętego na części (można wykorzystać pocztówki)
  • kalkowanie przez kalkę techniczną

Ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe dziecka:

  • dzielenie zdań na wyrazy (liczenie ile jest wyrazów w zdaniu)
  • wyszukiwanie obrazków (np.: w starych gazetach, książkach, gazetkach sklepowych) na daną głoskę np. „p” – pies, pomidor, pomost, papryka itp.
  • grupowanie obrazków na tą samą głoskę (pies, pióro, papier)
  • dzielenie wyrazów na sylaby z klaskaniem np. ko-za, so-wa itp.
  • wydzielanie głoski na początku, na końcu i w środku wyrazu  
  • rysowanie liter na tackach z piaskiem
  • układanie wyciętej litery w różnych pozycjach
  • wyszukiwanie w tekście liter
  • segregowanie obrazków na daną literę
  • łączenie litery z wyrazem
  • kojarzenie kształtu litery z nazwą obrazka
  • kalkowanie litery
  • ćwiczenie różnicowania dźwięków z otoczenia (co teraz słychać?)
  • odgadywanie głosek na początku wyrazu i szukanie kolejnych, podejmowanie prób tworzenia sylab i czytanie prostych wyrazów

http://pisupisu.pl/

https://www.matzoo.pl/

https://szaloneliczby.pl/

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/04/eksperyment-chemiczne-jojo/

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu / https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/03/kolorowanki-do-druku /

https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/

http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

https://juniora.pl/grafomotoryka-inf-36.html

https://juniora.pl/grafomotoryka-inf-36.html?info_id=36

https://juniora.pl/analiza-i-synteza-wzrokowa-czesc-1-ukladanie-obrazu-inf-34.html?info_id=34

https://juniora.pl/analiza-i-synteza-wzrokowa-czesc-2-inf-35.html?info_id=35

https://juniora.pl/nauka-czytania-samogloski-inf-60.html?info_id=60

https://juniora.pl/cwiczenia-pamieci-inf-37.html?info_id=37

https://juniora.pl/kategoryzacje-inf-38.html?info_id=38

https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/

Copyright © 2013. PSP Rzędziny  Rights Reserved.