^W górę

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oddział przedszkolny 3-4-5 latki-materiały dydaktyczne

ZAJĘCIA DLA GRUPY MŁODSZEJ /3-4-5 latki/

Zadania na 26.06.2020 /piątek/

Wakacje!

Dzień dobry Kochani!

1. Przyjrzyjcie się obrazkom i powiedzcie co Ada i Olek robili z rodzicami w górach a co nad morzem.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=79

2.Podwodny świat zwierząt - zapraszamy do obejrzenia filmiku. 

https://www.youtube.com/watch?v=OWs3kSEHnuo

3. Złota rybka stemplowana rolką - praca plastyczna.

https://ekodziecko.com/zlota-rybka-stemplowana-rolka

Serdecznie pozdrawiamy

Życzymy Wam słonecznych i bezpiecznych wakacji.

Anita Jankowska- Kardas

Blanka Kulak 

 

Zadania na 25.06.2020 /czwartek/

Letnie wycieczki

Witajcie!

1. Zapraszamy Was Kochani do obejrzenia filmu edukacyjnego " Bezpieczne wakacje w górach".

https://www.youtube.com/watch?v=2PrteVYHb7g

2. Prosimy rodziców o przeprowadzenie swobodniej rozmowy z dziećmi na temat filmu.

3. " Na farmie"- poznajemy cyferki ze Smokiem Edziem.

https://www.youtube.com/watch?v=d8PGGKyLt0M

Pozdrawiamy serdecznie

 

Zadania na 24.06.2020 /środa/ 

Pod namiotem fajnie jest !

Dzień dobry:)

1.   Zaczynamy nasze zajęcia od piosenki „Plecak, torba i walizka” – link poniżej:

https://youtu.be/gJ3SMrA-qys

2.  Obejrzyjcie film „Namiot w domu” – link poniżej:

https://youtu.be/N_BVQsSPtD8

3.  Zabawy ruchowe przy muzyce -  proszę skorzystać z podpowiedzi zamieszczonych w linkach poniżej:

https://youtu.be/BEu1WLjOokY

https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

Miłej zabawy!!!

 

Zadania na 23.06.2020 /wtorek/ 

Dzień Taty.

Witajcie Kochani

1.  Wysłuchajcie wiersza „Spacer z tatą” – link poniżej:

https://youtu.be/hAWed6l-DVg

2. Praca plastyczna „Portret mojego Taty”

Spróbujcie narysować portret swojego taty

3.  Wysłuchajcie piosenki „Z tatą lubię spędzać czas – link poniżej:

https://youtu.be/0ZHrmK7djDE

4. Razem z mamą spróbujcie  przygotować  słodką niespodziankę dla taty. Może pyszne  domowe lody – link poniżej:

http://dziecko.niania.pl/przedszkolak/artykul,6349.html

Wszystkim Tatom – dużo zdrowia i radości!!!

 

Język angielski

Zapraszam do śpiewania piosenek wakacyjnych po angielsku:

 
 

Zadania na 22.06.2020 /poniedziałek/ 

Wędrówki po górskich szlakach.

Dzień dobry Kochani!

1. Zaczynamy od wysłuchania piosenki „Przyszło lato” – link poniżej:

https://youtu.be/Ls4y1_s5czI

2. Obejrzyjcie krótkie filmy edukacyjne o tym jak zachować się w górach, oraz jak przygotować się na piesze wędrówki – link poniżej:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL_aUz4SajHCILG0Yv57qoBefi7b7Rk9qL

Pozdrawiamy.

 

Język angielski

Zapraszam do zapoznania się ze słownictwem wakacyjnym:
 

Zadania na 19.06.2020 /piatek/ 

Bezpieczne nad wodą.

Witajcie drogie Dzieci i Rodzice!

1. Obejrzyjcie film edukacyjny „Bezpiecznie nad wodą” - link poniżej

https://youtu.be/Ui-ndYWcThA

2. Wysłuchajcie piosenki „Gdzieś w głębinach morskich fal” i spróbujcie śpiewać  - link poniżej

https://youtu.be/uYMe4FL23Vg

3. Posłuchajcie uważnie odgłosów, połóżcie się wygodnie na podłodze,   zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, gdzie teraz możecie być? – prosimy o zaprezentowanie dzieciom do 5 minut utworu  - link poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ&feature=share&fbclid=IwAR1ZXbXrqrM4tlki4sYdUBn0CJdvXptaiednO4KmstXJKzg2qOEfN_r_Yj0

4. Wykonajcie pracę plastyczną według poniższego wzoru.

Miłej pracy!!  Odpoczywajcie w weekend!!

 

Zadania na 18.06.2020 /czwartek/ 

Zabawy nad wodą.

Witajcie Kochani!

1. Posłuchajcie wesołej piosenki Majki Jeżowskiej „Na plaży” - link poniżej

https://youtu.be/k-AOW_76luU

2. Zabawa ruchowo – muzyczna „Oto Morze Bałtyckie” - link poniżej

https://youtu.be/wRXJAFhLNRY

3. Obejrzycie  film „Podwodny świat zwierząt” i zapamiętajcie nazwy zwierząt- link poniżej

https://youtu.be/PiayEX0bqjo

4. Praca plastyczna „Krab” - link poniżej

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/830-krab?fbclid=IwAR06zgpM_eNv-_7xxh-1Bqfrtv_IXdIfeUSqUVtyw6OTw2wsgHoLUWPL8xA

 

Zadania na 17.06.2020  /środa/
 
Temat dnia: Na plaży.
 
Witamy serdecznie!
1.Dzisiaj bardzo prosimy rodziców o przeprowadzenie rozmowy z dziećmi na temat tego co można robić na plaży. 
 
2.  Spróbujcie nauczyć się piosenki " Niech żyją wakację".
 
3. A teraz czas na trochę ruchu " Gumi miś".
 
Pozdrawiamy

 

Zadania na 16.06.2020 /wtorek/

Temat dnia: Ahoj, przygodo!

Dzień dobry!

1. Zapraszamy Was na wycieczkę  po Polsce.

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214

2. Kochani, do wyboru praca plastyczna- letnie inspiracje.

https://kreatywnadzungla.pl/2018/07/lato-10-pomyslow-na-prace-plastyczne-zabawy-eksperymenty.html

3. Wysłuchajcie opowiadania " Wakacyjne podróże".

https://www.youtube.com/watch?v=EL4cBT-B-VE

Miłego dnia.

Język angielski

Dziś zapraszam do przypomnienia sobie nazw zwierzątek w języku angielskim i wykonania krótkiego zadania. Proszę wyjść na ogródek lub balkon i nazwać jak najwięcej otaczających Was zwierzątek po angielsku! Powodzenia.

 

Zadania na 15.06.2020/ poniedziałek/

Temat dnia: Morska fala.

Witajcie Kochane Dzieci!

1. Zapraszamy Was serdecznie do gry dydaktycznej Rafa koralowa.

Gra polega na dostrzeżeniu przedmiotów o podobnym kształcie.

https://www.miniminiplus.pl/przygody-rybki-minimini/gry/przygody-rybki-minimini-zagubione-ksztalty

2. Spróbujcie wykonać pracę plastyczną - Morze.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/lato/1133-morze-2

3. Zapraszamy na morską wyprawę.

https://www.youtube.com/watch?v=E-GXDXgICB4

Pozdrawiamy serdecznie

Język angielski

Witam serdecznie:)
Dziś zapraszam do zaśpiewania i przećwiczenia z dziećmi piosenki o zwierzątkach w języku angielskim. Poniżej znajduje się link:
Miłej zabawy:)
 
 

Zadania na 12.06.2020 /piątek/ 

Bezpieczne Wakacje

Drogie Dzieci, 

1. Wysłuchanie wiersza Barbary Szelągowskiej „Bezpieczne wakacje”

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

Albo wskoczyć do jeziora ….

 

Na szczyt w górach spiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

Zobaczyłem Morskie Oko!

 

Ale zawsze pamiętajmy,

by dorosłych się pilnować

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować

 

Czapkę nosić – taką z daszkiem,

porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

 

I  rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi ten ma racje.

Ach jak miło, jak wesoło,

Bo już przecież są wakacje.

 

Prosimy rodziców o przeprowadzenie krótkiej rozmowy na temat wysłuchanego utworu:

- Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

- Co to są górskie szlaki

- Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

- Dlaczego latem jest potrzebna czapka z daszkiem?

- Dlaczego można pływać w miejscach, gdzie jest ratownik?

- Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić a czego nie wolno podczas wakacji.

 

2. Poznajemy bezpieczne numery alarmowe – linki poniżej:

https://youtu.be/kzMubL2dHAk

https://youtu.be/wCzQgqqW2G4

 

3. Posłuchajcie piosenki „Bezpieczne wakacje”  - link poniżej :

https://youtu.be/W4RHyjQLfCM

Życzymy przyjemnego weekendu.

 

Zadania na 10.06.2020 /środa/ 

Autobus w barwach wakacji.

Witajcie Kochani!

1. Zaczynamy wesołą piosenką „Koła autobusu kręcą się”.

https://youtu.be/gs8gSN8PboA

2. Ćwiczenia utrwalające figury geometryczne – koło, ćwiczenia dłoni.

- odrysowywanie kół w różnych kształtach (np. od filiżanki, od kubeczka, od talerzyka, od małej foremki, nakrętki od słoika i butelki.

- kolorowanie odrysowanych kół lub wyklejanie bibułą, kolorowym papierem,

- wycinanie nożyczkami kolorowych kół,

- porównywanie wielkości kół (mniejsze, większe), układanie ich od najmniejszego do największego i odwrotnie,

- przeliczanie kół.

3. Praca plastyczna – „Pojazdy z rolek” -  link poniżej

http://maluchwdomu.pl/2015/08/pojazdy-z-rolek.html

Pozdrawiamy!

 

Zadania na 09.06.2020 / wtorek/

Miło spędzam czas

Witajcie!

1. Zachęcamy do wykonania  eksperymentów:

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

2. Proponujemy żebyście wykonali  smakowitą pracę plastyczną -  Lody: 

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/lody-praca-plastyczna-na-upalne-dni.html

3. Wysłuchajcie opowiadania " Wakacyjne Podróże" B. Szelągowskiej. 

https://www.youtube.com/watch?v=TaxwjOL1TxY

Pozdrawiamy serdecznie!

 

Język angielski

Witajcie:)Zapraszam do nauki języka angielskiego ze świnką Peppą.

Have fun:)

https://www.youtube.com/watch?v=8cDMk9XN5kc

 

Zadania na 08.06.2020 /poniedziałek/

Poznajemy pojazdy 

Dzień dobry Kochani!

Dzisiaj zapraszamy Was serdecznie do:

1. Obejrzenia składanki ( filmiki, piosenki) - Pojazdy.

https://www.youtube.com/watch?v=h3D6xu7pr3k

2. Ćwiczenia logopedycznego  usprawniającego  narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

(Prosimy przygotować lusterko dla dziecka).

 Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po wałku dziąsłowym). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).

3. Zabawy ruchowo-naśladowczej  "Czym podróżujemy"?

Zachęcamy rodziców do wspólnej zabawy z dziećmi. Zadaniem dzieci jest pokazanie ruchem pojazdu, którym się będą poruszać.

− Wyruszają z domu samochodem – dzieci biegają, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu. − Wsiadają do samolotu. Samolot startuje (dzieci kucają), unosi się (dzieci biegną z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kucają). − Wsiadają do pociągu (ustawiają się jedno za drugim, poruszają się, trzymając się za ramiona). − Dojechały nad piękne jezioro, gdzie wsiadają do kajaka (maszerując, naśladują rękami ruch wiosłowania).

Udanej zabawy.

 

Język angielski

Witajcie:) Zapraszam dziś do utrwalenia kolorów po angielsku. Pokolorujcie baloniki na konkretne kolory. Good luck:)

 

Zadania na 05.06.2020r. / piątek/

Nasze zabawki

Witajcie Kochani! 

1. Zapraszamy do wysłuchania wiersza  B. Szelągowskiej "Kraina zabawek".

Siedzą zabawki grzecznie na półkach. 

Siedzą i patrzą na pajacyka. 

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka. 

 

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze! 

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając; 

Jak każdy zając – strzyże uszami. 

 

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze. 

Myszka – zabawka – kotu ucieka.

 

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka! 

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

Bardzo prosimy rodziców o przeprowadzenie rozmowy z dziećmi na podstawie wysłuchanego utworu:

− Jakie zabawki były w pokoju? 

− Kogo pajac zaprosił do tańca?

− Gdzie siedziały dwa misie? 

− Kto zdrzemnął się obok książek?

− Przy czym stał kudłaty piesek?

− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

2. Gdzie jest ta zabawka - zabawa matematyczna.

Dziecko wybiera swoją ulubiona zabawkę, a rodzic umieszcza zabawkę w różnych miejscach. Zadaniem dzieci jest określenie położenia przedmiotu w przestrzeni ( za, obok, nad, pod, pomiędzy, przed).

3.  Praca plastyczna - moja ulubiona zabawka.

Drogie Przedszkolaki, spróbujcie narysować kredkami swoją ulubioną zabawkę.

Pozdrawiamy i życzymy przyjemnego weekendu.

 

Zadania na 04.06.2020r. /czwartek/ 

Kolorowy świat dzieci

Zadania na dzisiaj :

1. Spróbujcie wykonać pracę plastyczną  " wiatraczek".

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o

2. Zapraszamy do ćwiczeń przy muzyce. 

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI&list=OLAK5uy_mf1Nj-ocOGnP_Sszjljlc3P4xYgNxYpW8&index=6

3.Dzień Dziecka na świecie - posłuchajcie audycji radiowej:

https://www.polskieradio.pl/18/4775/Artykul/2408491,Dzien-Dziecka-na-swiecie

Serdecznie pozdrawiamy 

 

Zadania na 03.06.2020 /środa/ 

Niby tacy sami, a jednak inni – Wszyscy lubimy się bawić.

Witajcie!

1. Posłuchajcie piosenki „Plac zabaw”.

https://youtu.be/_fgm-kI1RNY

2. Zabawy ruchowe z piłką. Wykonajcie proste ćwiczenia:

- rzucanie do celu,

- podrzucanie piłki do góry i łapanie jej,

- rzucanie piłki do drugiej osoby i odbieranie jej,

- turlanie piłki po podłodze lewą i prawą ręką,

- kopanie piłki lewą i prawą nogą.

3. Praca plastyczna – wydzieranka z kolorowego papieru – „Piłka”

http://maluchwdomu.pl/2015/07/wydzieranki-pika.html?fbclid=IwAR3vA7OhbKg9oNgEtwiCeLWTJ4xFObI9zLwFq9AE2mbn8QqOUr1QDS4NreI

4. Zachęcamy, abyście Państwo wyszli dzisiaj ze swoimi dziećmi na plac zabaw.

Miłej zabawy !

 

Zadania na 02.06.2020 /wtorek/ 

Niby tacy sami, a jednak inni – Tolerancja.

Witajcie  kochane Dzieci i Rodzice!

1. Zaczynamy piosenką Majki Jeżowskiej „Kolorowe Dzieci”- link poniżej:

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

2. Dzieci z różnych stron świata – bajka edukacyjna, link poniżej:

https://youtu.be/zl_dYe03Yx0

3. Słuchanie baśni  H. Ch. Andersena „Brzydkie kaczątko”. Spróbuj opowiedzieć swoimi słowami o przygodach kaczątka, dlaczego kaczątko czuło się gorsze, jak zakończyła się historia kaczątka?

https://youtu.be/AJ2p7X31xKU

4. Zabawa „Lustro- jaki/ jaka jestem?” Prosimy, aby dziecko podeszło do lustra, tak aby widziało całą swoją sylwetkę. Rodzice, porozmawiajcie z dzieckiem na temat jego wyglądu, tego co najbardziej w sobie lubi, co najlepiej umie robić, na najbardziej lubi robić?

 

Język angielski 

Witam:)

Zapraszam do przypomnienia sobie i utrwalenia kolorów po angielsku.

Miłej zabawy:)

https://www.youtube.com/watch?v=fj2Jkk2gRZY

 

Zadania na 01.06.2020 /poniedziałek/ 

Niby tacy sami, a jednak inni – Dzień Dziecka.

Dzień dobry kochane Dzieci i Rodzice!

1. Posłuchajcie piosenki i spróbujcie nauczyć się śpiewać – „Jesteśmy dziećmi”:

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

2. Wspólne świętowanie Dnia Dziecka – pomysły na przygotowanie niespodzianek dla dzieci, poniżej propozycje do wykorzystania dla Was – drodzy Rodzice J :

https://www.edziecko.pl/czas_wolny/1,79324,2738484,20-pomyslow-na-swietowanie-dnia-dziecka.html?fbclid=IwAR3OoGbLT7F83U0uAZgLkC7CVrOcGJfuqkYthebpYEMqFYdNFZrlx4fVtNY

3. Prawa Dziecka - przeczytajcie Państwo swoim dzieciom,  do czego mają prawo. Obejrzyjcie z dziećmi krótki film edukacyjny

https://youtu.be/bHA33Oe3AH8

Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka, dużo uśmiechu, radości, zdrowia i beztroskiego dorastania w atmosferze miłości i akceptacji!

Dla naszych kochanych Przedszkolaków duże całusy i piosenka

Pani Anita i Pani Blanka

 

Język angielski

Witam:)

Dziś chciałabym, aby dzieci obejrzały prezentacje o kolorach po angielsku:)

Have fun:)

https://www.youtube.com/watch?v=EIaEcXNnMPQ

 

Zadania na 29.05.2020 r. /piątek/

To wszystko dla Was rodzice.

1. " Kwiat w sercu"- praca plastyczna.

https://www.youtube.com/watch?v=NJ49eFzGaQc

2. Prosimy o przeczytanie dzieciom wiersza B. Szelągowskiej: " Jesteśmy razem".

Zakwitły maki w ogrodzie.

 Mamie je podaruję.

 A siostra zrobi laurkę

 – sama ją namaluje. 

 

Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

 

 Sam raczej bym nie dał rady

 - obydwaj kochamy tatę!

 

Każdy zna takie słowo, 

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę… 

Jakie to słowo? 

RODZINA!

 

3. Proponujemy przeprowadzić z dziećmi krótką rozmowę na temat wiersza:

− Co dziecko podaruje mamie?

 − Co dzieci zrobią dla taty?

 − Co to jest rodzina?

 − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

 

Dla chętnych osób gra online - czy to cień?

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8a961af2569c798f4053d2eeb1e1fe48_/lesson/lesson/index.html

Serdecznie pozdrawiamy i życzymy Wam słonecznego i przyjemnego weekendu. 

 

Zadania na 28.05.2020 /czwartek/

Mama i tata.

1. Zachęcamy żebyście z pomocą rodziców zagrali w grę matematyczną.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8771c489270cc7f21c254d5155c302ed_/index.html

2. Zapraszamy do obejrzenia razem z mamą i tatą spektaklu teatralnego :  "Baśni o trzech konikach". Jest ona inspirowana motywami ludowymi, przypomina jak ważne jest być sobą oraz, że dobro, które ofiarujemy zawsze do nas wróci. 

https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach

3. "Nasza Mama czarodziejką" 

Zapraszamy do przeczytania dzieciom wybranych opowiadań J. Papuzińskiej.

http://www.cavan.orpeg.pl/sites/www.cavan.orpeg.pl/files/klasa%201a%20Nasza%20mama%20czarodziejka.pdf

Życzymy miłego dnia

 

Zadania na 27.05.2020 /środa/ 

Album rodzinny.

1. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku: „Moja rodzina".

https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

2.Słuchanie opowiadania E. Stadmüller „Dzień rodziców".

Link do ilustracji: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=72

Odświętnie ubrani rodzice siedzieli cichutko na widowni, czekając na przedstawienie. Tymczasem za kulisami (czyli za szafą) trwały gorączkowe przygotowania do występu. – Proszę pani – alarmował słoń – odpadła mi trąba! – Przywiąże mi pani ogonek? – przymilała się małpka. – Oko mi się odkleja! – denerwowała się żabka. Gdy wszyscy wreszcie byli gotowi, odezwał się gong (czyli uderzenie w patelnię) i na scenę wyskoczyła mama kangurzyca (czyli Magda w brązowym dresie z doszytą na brzuchu wielką kieszenią). – Mama kangurzyca każdego zachwyca – recytował Bartek, wskazując na Magdę. – Ma na brzuchu kieszeń, w niej kangurka niesie –  i Magda – hop – wyciągnęła z kieszeni małe, pluszowe kangurzątko. Zaraz za kangurzycą na scenie pojawiły się dwa słonie – duży (Oskar) i mały (Ada). – A mój tatuś ukochany z drzewa zrywa mi banany – chwaliła się Ada, wachlując się wielkimi szarymi uszami z tekturowych talerzyków.  – Jedz córeczko moja miła, żebyś szybko mi przytyła – mówił Oskar, dyskretnie przytrzymując trąbę z rury do odkurzacza. Po słoniach występowały, małpki, żabki, kotki i niedźwiadki. Wszyscy czworonożni rodzice czule przemawiali do swych dzieci, a one chwaliły się swoimi rodzicami. Na koniec Olek, wystrojony w białą koszulę i granatową muchę, wyrecytował: Czy dziecko jest tycie, czy też waży tonę, czy ma długie uszy, czy krótki ogonek, czy ma futro gładkie, w prążki czy też w łaty, ma cieplutki kącik w sercu swego taty. Czy fruwa, czy pływa, czy też pełzać musi, to jest najpiękniejsze dla swojej mamusi. Więc dzisiaj wszyściutkie na świecie dzieciaki ślą swoim rodzicom słodziutkie buziaki. W tym momencie wszyscy razem wyskakiwali na scenę, żeby posłać całuska, ukłonić się, a następnie paść w objęcia widowni.   

Kolejnym punktem programu był słodki poczęstunek, po którym rozpoczął się konkurs tańca z rodzicami. Wygrała Dominika ze swym tatą, bo rzeczywiście byli najbardziej zgraną i zwariowaną parą.   – Musimy poćwiczyć – przekonywał mamę Olek w drodze do domu. Za rok to my wygramy, a jak nie my, to na pewno Ada z tatą

3. Prosimy o przeprowadzenie rozmowy z dziećmi na podstawie opowiadania i ilustracji w książce: 

– Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?

– Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?

– Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?

– Kto wchodzi w skład twojej rodziny? 

– Co lubisz robić z mamą?

– Co lubisz robić z tatą?

Pozdrawiamy 

 

Zadania na 26.05.2020 /wtorek/

Dzień Mamy.

1. Spróbujcie nauczyć się piosenki: " Ta piosenka jest dla Mamy". 

https://www.youtube.com/watch?v=e_0Tgqbdy6Y

2. Tulipany na Dzień Mamy- praca plastyczna.

https://www.youtube.com/watch?v=dY4Z6pos43M&t=27s

3. Zachęcamy do przygotowania pysznych babeczek i świętowania Dnia Mamy.

Proponujemy przepis z poniższego linku :

https://kuron.com.pl/artykuly/przepisy/babeczki/dziecinnie-proste-muffinki-z-czekolada/

Życzymy udanego dnia

 

Język angielski

Dzisiaj zapraszam do dalszej zabawy z z językiem angielskim z „Lippy and Messy”

Poniżej link:

https://www.youtube.com/watch?v=8RjpQ67aWOA

 

 

Zadania na 25.05.2020 /poniedziałek/

Portret mojej rodziny.

Witajcie Kochani! :-)

1. Zabawa konstrukcyjna ” Budujemy domy dla naszych rodzin”.

Prosimy, aby dzieci zbudowały z klocków dom dla swojej rodziny, przeliczyły pokoje i nazwały pomieszczenia.

2. Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych.

Drodzy Rodzice, prosimy przygotujcie dzieciom zdjęcia rodzinne. Zadaniem dzieci jest nazywanie członków rodziny, podanie imion swoich bliskich, omówienie sytuacji w których zostały zrobione zdjęcia.

3. Rysunek mojej rodziny.

Zachęcamy żeby dzieci narysowały swoją rodzinę.

Pozdrawiamy serdecznie :)

 

Język angielski

Dzisiaj zapraszam do nauki języka angielskiego z „Lippy and Messy”

Poniżej link:

https://www.youtube.com/watch?v=3kWf7C6SWEs

 

Zadania na 22.05.2020r / piątek/ 

"Pełzający jegomość" - poznawanie wyglądu ślimaka.

Dzień dobry 

Prosimy rodziców o przeczytanie dzieciom informacji o ślimaczku winniczku, oraz odtworzenie dzieciom filmiku z poniższego linku.

https://www.youtube.com/watch?v=OwVOVVOSzsU

"Ślimak winniczek to największy ślimak występujący w Polsce. 

Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności – lasy, parki, ogrody.
Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością.
Ze ślimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchni francuskiej".

Inne ciekawostki znajdziecie tutaj: 

http://sadurski.com/slimak-ciekawostki-o-slimakach/

"Ślimak"- masażyk.

Rodzic  recytuje rymowankę i rysuje spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym na plecach dziecka.
Następnie na odwrót: dziecko rysuje na plecach rodzica - wspólne recytowanie rymowanki: 

Ślimak, ślimak, wystaw rogi, 

dam ci sera na pierogi!

Jak nie sera, to kapusty.

Będzie z ciebie ślimak tłusty. 

Ślimak z plasteliny - praca manualna.

Zachęcamy do zabawy z plasteliną. Jak ulepić ślimaka znajdziecie Kochani w poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=xxd5sm7ESU4

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy słonecznego weekendu.☺

Anita Jankowska- Kardas

Blanka  Kułak 

 

Zadania na 21.05.2020 r. /czwartek/

Witajcie Kochani :-) 

Jak tu pięknie i wesoło...

Zapraszamy Was do gry interaktywnej - łąka. Gra polega na łączeniu cech.

https://view.genial.ly/5ebadb87c2ecf10d6a54b1d0

"Żaby na łące" - zabawa ruchowo-ortofoniczna do teksty Iwony Fabiszewskiej.


Rodzic mówi tekst:                              Dziecko:
Na łące żaby kumkały:                          skacze po pokoju, naśladując żabę,
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum.       zatrzymuje się i naśladuje wypowiadane przez Rodziców dźwięki,
Koncert piękny wszystkim dały,            skacze, zbliżając się do Rodzica i zatrzymuje się w gromadce na środku sali,
re, re, kum, kum, rech.                          ponownie skacze po całym pokoju, naśladując żabę,
Zielone suknie włożyły, 
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum.      zatrzymują się i naśladują wypowiadane przez Rodziców dźwięki,
Swoim śpiewem zachwyciły,                wstają i kłaniają się,
re, re, kum, kum, rech.                         powtarzają dźwięki wypowiadane przez Rodziców.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia animowanego filmiku" Żaba" J. Brzechwy.

https://www.youtube.com/watch?v=e_0Tgqbdy6Y

 

Zadania na 20.05.2020 r. /środa/ 

Tęcza nad majową łąką.

Dzień dobry!

1. Posłuchajcie jak powstaje tęcza - link poniżej:

https://youtu.be/hj2I5f4vpZg

2. Wymieńcie  ile i jakie kolory ma tęcza.

3. Spróbujcie  z pomocą rodziców wykonać tęczę, techniką, która najbardziej Wam odpowiada - link poniżej:

https://crayonka.blogspot.com/2014/05/tecza-wykonana-roznymi-technikami.html?fbclid=IwAR1fIgpgZ6PJvOQ4ctnB3Bkf4LMZuGJKXDNWjIxGbb-ZOUlRh2Wdl-clc0s

 

Zadania na 19.05.2020 /wtorek/ 

Kolorowy motyl.

Dzisiaj proponujemy Wam  następujące zadania: 

1. Posłuchajcie piosenki „Bal na łące” - link poniżej:

https://youtu.be/VL-IW-Xy0Jo

2. Od gąsienicy do motyla – posłuchajcie i opowiedzcie skąd się biorą motyle - link poniżej:

https://youtu.be/M3Ib9O_5das

3. Praca plastyczna „Kolorowy motyl” - link poniżej:

https://youtu.be/zhVdyItywUk

Pozdrawiamy serdecznie:)

 

Język angielski

Dziś zapraszam do przećwiczenia zwierzątek po angielsku. Proszę wypowiadać na głos nazwę zwierzątka po angielsku i poprosić dziecko do naśladowania jego ruchów i odgłosów.

 

Zadania na 18.05.2020 /poniedziałek/ 

Mieszkańcy łąki.

Dzień dobry Przedszkolaki!☺

1. Obejrzyjcie uważnie film, powiedzcie jakie zwierzęta i owady żyją na łące - link poniżej:

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

2. Posłuchajcie i spróbujcie odgadnąć zagadki o mieszkańcach łąki: 

https://youtu.be/LIsNWZUA8X4

3. Spróbujcie wspólnie z rodzicami wykonać pracę plastyczną „ Dmuchawce”.

https://youtu.be/zz384I62s7U

Mamy nadzieję, że Wasze prace będą piękne! 

 

Język angielski

Zapraszam do wspólnego śpiewania po angielsku: Super Simple Songs:

https://www.youtube.com/watch?v=9xgoV6O3FC8

 

Zadania na 15.05.2020 / piątek/

Witajcie!

Dzisiaj przygotowałyśmy  dla Was ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej "Moja miejscowość".

Prosimy Rodziców o przeczytanie dzieciom poniższego wiersza. Zadaniem  dzieci jest głośne i wyraźne powtórzenie fragmentu  tekstu: Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

 Ile bloków stoi w mieście!

 Jedne duże, inne małe.

 Ten jest żółty, tamten szary,

 a te obok – całkiem białe. 

Mkną ulicą samochody; wszędzie pełno zakamarków. 

By odpocząć od hałasu, 

zawsze można iść do parku. 

Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

 Na wsi domów jest niewiele;

 spokój zwykle tam panuje.

 Za dnia słychać śpiew skowronka,

 nocą sowa pohukuje. 

Czasem piesek przerwie ciszę,

 kiedy biega po ogrodzie.

 Kogut pieje, krowa muczy, kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

 Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

Czy to miasto, czy też wioska, 

wielkie bloki, małe domy, 

najważniejsze, by prócz domu mieć rodzinę i znajomych! 

Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

Na zakończenie tygodnia proponujemy " Muzyczne wygibasy" 

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Życzymy  przyjemnego weekendu.

 

Zadania na 14.05.2020 /czwartek/

Budujemy domy

Kochane Przedszkolaki,

spróbujcie zbudować dom z Waszych ulubionych klocków. 

Zachęcamy do zabawy plastycznej - dorysuj brakujące elementy.  

Bardzo prosimy Rodziców o przygotowanie dzieciom rysunku domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami. Dzieci kończą rysować zgodnie z poniższymi poleceniami :

 − Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

− Na dachu dorysujcie komin.

− Przed domem narysujcie chodnik. 

− Obok domu dorysujcie garaż. 

− Nad domem – słońce. 

− Za domem rośnie las. 

Życzymy dobrej zabawy.

 

Zadania na 13.05.2020 r. /środa/

Domy i domki

Dzień dobry !

1. Posłuchajcie piosenki "Zbudujemy dom"- link poniżej:

https://youtu.be/ranx-T904iI

2. Ćwiczymy  mowę, rozwijamy zasób słownictwa. Drodzy Rodzice, przeprowadźcie rozmowę z dziećmi według następujących pytań:

- Jak wygląda nasz dom?

- Jaki ma dach?

-Jakie ma okna?

-Jakie ma drzwi?

- Czy jest wysoki czy niski?

-Czy to dom jednorodzinny czy blok?

3. Dom z figur geometrycznych – link poniżej.

Możecie wykonać dom według własnego pomysłu. Pokażcie nam swoje prace J

https://youtu.be/jcxxDEZCaXw

Pozdrawiamy Was serdecznie!

 

Zadania na 12.05.2020 r. /wtorek/

Moja miejscowość

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci,

zachęcamy Was żebyście dzisiaj  wybrali się na spacer. 

 Zadaniem dzieci na spacerze jest:

− oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,

− zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,

− zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,

− poznawanie nazw mijanych ulic,

− przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego. 

Po spacerze prosimy żeby dzieci narysowały to co najbardziej spodobało im się podczas spaceru. 

Pozdrawiamy 

 

Język angielski

Witam:)

W tym tygodniu proszę poćwiczyć z dzieciaczkami kolory.

Dziś proszę spróbować mówić dzieciom poszczególne kolory na spacerze a ich zadaniem jest odszukanie tego koloru i wskazanie go w otoczeniu.

Kolory po angielsku:

Blue-niebieski, yellow-żółty, green-zielony,Orange-pomarańczowy,red-czerwony, Brown-brązowy, black-czarny, grey-szary,Purple-fioletowy,pink-różowy.

 

Zadania na 11.05.2020 /poniedziałek/ 

Moja okolica mnie zachwyca!

Witajcie ! 

1. Zaczynamy od piosenki „Mój dom”:  

https://youtu.be/fuCnZ4iHmmM

Posłuchajcie i spróbujcie nauczyć się refrenu, a może i całej piosenki? 

2. Prosimy o przeczytanie dzieciom wiersza L. J. Kerna „Nasze podwórko”

 

Nasze podwórko to miejsce,

które najlepiej znamy.

Wszyscy,

bez żadnych wyjątków,

takie podwórko mamy!

Nasze podwórko to teren

najbardziej nam bliski na ziemi.

W zimie śnieg na podwórku leży,

a w lecie się trawa zieleni.

Gdy słońce świeci na niebie,

wesołe jest nasze podwórko,

smutnieje zaś, gdy się zjawi

pan deszcz

z ponurą córką chmurką.

Czasami z naszego podwórka,

na którym się co dzień bawimy,

widać wieże kopalni

lub wielkiej huty kominy.

I czy to będzie w Gliwicach,

w Toruniu,

w Łomży,

czy w Krośnie,

gdy spojrzysz na nasze podwórko,

to stwierdzisz, że ono rośnie!

Bo naszym podwórkiem nie jest

to tylko, co jest blisko,

ale i traktor w polu,

i stadion,

i lotnisko,

i jakiś stary zamek,

i lasy na pagórkach,

i Wisła, która płynie

środkiem Naszego Podwórka

 

Drodzy Rodzice, przeprowadźcie krótką rozmowę  z dziećmi na podstawie wysłuchanego otworu:

 

 – Co to jest nasze podwórko?

– Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?

– Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?

– Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?

 

3. Uczymy się ważnych informacji o sobie:

- Imię i nazwisko (Jak się nazywasz?)

- Wiek (Ile masz lat?)

- Miejscowość (Gdzie mieszkasz?)

- Adres ( Na jakiej ulicy mieszkasz?)

Życzymy miłego dnia :-)

 

Język angielski

Witam:)

W tym tygodniu proszę poćwiczyć z dzieciaczkami kolory.

Dziś proszę spróbować mówić dzieciom poszczególne kolory w mieszkaniu a ich zadaniem jest odszukanie tego koloru i wskazanie, a jutro proszę wykonać to zadanie raz jeszcze ale na spacerku.

Kolory po angielsku:

Blue-niebieski, yellow-żółty, green-zielony, Orange-pomarańczowy, red-czerwony, Brown-brązowy, black-czarny, grey-szary, Purple-fioletowy, pink-różowy 

 

Zadania na 08.05.2020 r.  /piątek/

Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

Dzisiaj bardzo prosimy Rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania A Widzowskiej " Nauka pływania"  ( tekst poniżej). W linku znajdziecie Państwo ilustrację do opowiadania.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=63

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia. – Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki? – Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies. – A konie i krowy? – One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu. – A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś. – Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie. – Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka. – Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak. – Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś. – Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać. – Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się. – Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś. Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu. – Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami. – A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą! – Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek. – Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest. – Ale ja się boję… – Nie bądź tchórzem. – Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać. – Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy. – Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody. Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała: – Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne? – Tak… – Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły? – Nie… – A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł? – Bałbym się. – No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego. – Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś. – Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

− Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie? 

− Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział? 

− Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?

− Jak oceniacie zachowanie kaczorka? 

− Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?

− Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać? 

Praca plastyczna " zwierzęta z wiejskiego podwórka".  Prosimy wykonać wybrane zwierzątko, według wzoru z poniższego linku: 

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html

POZDRAWIAMY I ŻYCZYMY PRZYJEMNEGO WEEKENDU

 

Zadania na 07.05.2020 /czwartek/

Wiosna na wsi

Kochane Dzieci zapraszamy do obejrzenia filmy edukacyjnego "Co słychać na wsi".

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 Zachęcamy do wykonania ćwiczeń logopedycznych  usprawniających  narządy mowy – język, wargi, żuchwę

• Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.

• Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek. 

• Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

• Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.

• Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.

• Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.

• Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

• Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

* Zadanie dodatkowe, dla chętnych osób :) 

Posłuchaj wiersza co mówią o dzieciach zwierzęta: 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_4_2/mobile/index.html#p=36

SERDECZNIE POZDRAWIAMY :-)

 

Zadania na 06.05.2020 /środa/

Kogo spotkamy wiosną na wsi?

Drogie Dzieci!

1. Posłuchajcie wierszyków, spróbujcie odgadnąć o jakie zwierzę chodzi?

Kolorowe ma piórka, woła kukuryku

I mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

 

Wieczorem odpoczywa w stajni,

bo od wielu dni

ciężko pracuje

na swojej wsi. (koń)

 

Mieszka w chlewiku

I głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

 

Znosi jajka,

choć nie szczerozłote,

to właśnie po nie idziesz,

gdy na jajecznice masz ochotę. (kura)

 

To od niej mamy mleko,

i choć do pięknej jej daleko,

to nie tylko liczne łaty to sprawiają,

że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

2. Wysłuchajcie wierszyków i spróbujcie narysować kotka,  pieska oraz świnkę według instrukcji.

https://youtu.be/jqBh7EtFyG8

https://youtu.be/ONbQrMP9-3o

https://youtu.be/p7n-6jFiIAc

3. Nauczcie się piosenki „Stary Donald farmę miał”.

https://youtu.be/KITSIpt5GzA

POZDRAWIAMY !

 

Zadania na 05.05.2020 /wtorek/

Życie na wiejskim podwórku.

Drogie Dzieci!

1. Obejrzyjcie  film i nauczcie się nazw zwierząt wiejskich.

https://youtu.be/JGtV5J4C9PM

2. Posłuchajcie, odgadnijcie jakie to zwierzę?

https://youtu.be/tj2ccM-9kF0

3. Spróbujcie z pomocą rodziców wykonać obrazek z kolorowego papieru – „Krowa”.

ŻYCZYMY MIŁEJ PRACY

Język angielski

Zapraszam do wspólnego śpiewania po angielsku (temat-zwierzątka)

https://www.youtube.com/watch?v=T47qVN8g4UI

 

Zadanie na 04.05.2020 /poniedziałek/ 

Co słychać wiosną na wsi?

Witamy Was kochane Dzieci!

1. Posłuchajcie piosenki „Bo na wsi” - link poniżej:

https://youtu.be/9KdueuWIu3g

2. Posłuchajcie wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku” :

Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek i króliczek, co skacze,
kurka pstra i kotki dwa
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie,
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął, spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
barszcz zajada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra owies ma,
a otręby w koszyczku – prosiaczek.

Drodzy Rodzice,  prosimy o przeprowadzenie  z dziećmi rozmowy  na temat wysłuchanego utworu:

- Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

- Jak się nazywał piesek Włodka?

- Jakie inne zwierzęta miał Włodek?

- Co zrobiły zwierzęta kolejne?

- Co jadły zwierzęta?

POZDRAWIAMY SERDECZNIE

Język angielski

Bardzo proszę o wykonanie gry „Memory”

Na małych kartkach papieru proszę napisać słowo a na drugiej kartce proszę poprosić dziecko, aby narysowało odpowiednik tego słowa. Proszę poukładać kartki na stole odwrócone nazwami do stołu, odwracać po dwie karty i proszę poszukać par (słowo i rysunek).Milej zabawy:)

Słowa:

Elephant -słoń 

Tiger-tygrys

Dog-pies

Cat-kot

Parrot-papuga

Lion-lew

Graffe-żyrafa

Horse-koń 

 

Zadania na 30.04.2020 /czwartek/

Warszawa  - stolica Polski

Witamy serdecznie!

1. Wysłuchajcie legendy o:

2. Puzzle online - Syrenka Warszawska: 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4ef2376a253ff74f0969b27e6ec591a1_/lesson/lesson/index.html?fbclid=IwAR3ouUlc73VjccuEG2dIIAfyJ56Vyo8gyUzbyje6FLKdiKoCTSNvcJ5DV80

Życzymy Wam miłej i słonecznej majówki!

 

Zadania na 29.04.2020 /środa/

Flaga Polski

Drogie Dzieci!

1. Spróbujcie wykonać pracę plastyczną – Flaga Polski.

Wybierzcie jedną  propozycję z podanych poniżej: 

http://kusiatka.blogspot.com/2017/11/flaga-polska-symbole-narodowe.html#

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja Ojczyzna.

Bardzo prosimy Rodziców o  przeczytanie dzieciom wiersza. Dzieci wspólnie z rodzicami powtarzają  fragmentami: Ho, ho, ho, he, he, he! Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Spoglądam na flagę, jak dumnie powiewa. „Kocham Cię, Ojczyzno” serce moje śpiewa. 

Ho, ho, ho, he, he, he! Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Kocham wioski, miasta, kocham lasy, góry! I Morze Bałtyckie, i jeszcze Mazury… 

Ho, ho, ho, he, he, he! Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Kocham hymn, nasz język i Orła Białego. „Kocham Cię, Ojczyzno!” – płynie z serca mego.

Ho, ho, ho, he, he, he! Dla Ojczyzny śpiewać chcę. 

A za kilka lat, kiedy będę duży, chciałbym całym sercem Tobie, Polsko, służyć!

Ho, ho, ho, he, he, he! Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Pozdrawiamy :-) 

 

Zadania na 28.04.2020 /wtorek/

Hymn Polski

Drogie Przedszkolaki!

1.  Posłuchajcie Hymnu Polski -  „Mazurek Dąbrowskiego” (J.Wybicki) https://youtu.be/MyLFTSUWRy8

2.  Spróbujcie nauczyć się  pierwszej zwrotki i refrenu: https://youtu.be/ioUutRw9WeQ

Pozdrawiamy ;-) 

Język angielski

Dziś zapraszam do przypomnienia sobie liczb w języku angielskim i wykonania krótkiego zadania. Proszę wyjść na ogródek lub balkon i policzyć jak najwięcej otaczających Was przedmiotów po angielsku! Powodzenia:)

 

Zadania na 27.04.2020 /poniedziałek/ 

Polskie symbole narodowe

Witamy Was kochane Dzieci!

1. Prosimy obejrzyjcie uważnie film edukacyjny „Polskie symbole narodowe” – link poniżej:

https://youtu.be/DCwEJ9tHt5c

2. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej metodą orgiami – Godło Polski

https://educarium.pl/inspiracje/kacik-plastyczny/godlo-polski-origami-plaskie-z-kola

Pozdrawiamy serdecznie :-)

 

Język angielski

Witam serdecznie:)

Dziś zapraszam do zaśpiewania i przećwiczenia z dziećmi piosenki o liczbach w języku angielskim. Poniżej znajduje się link:

https://www.youtube.com/watch?v=7D4K9oi7oBM

Miłej zabawy:)

 

Zadania na 24.04.2020 r. /piątek/  

Dbamy o przyrodę – Wypoczywamy w lesie i nad wodą.

1.  Bardzo prosimy o przeczytanie i zapoznanie dzieci z zasadami zachowywania się w lesie, prosimy skorzystać z  poniższego schematu: 

 

2. Praca plastyczna „Rybka w wodzie”. Spróbujcie wspólnie z rodzicami wykonać kolorową rybkę metodą orgiami,  według poniższego wzoru: 

 

3. Po wykonanej  pracy spróbujcie odpocząć i zrelaksować się przy dźwiękach „leśnej muzyki”.

Połóżcie  się wygodnie  na kanapie lub na podłodze, zamknijcie oczy i wsłuchajcie się w odgłosy przyrody. Co słyszycie?

https://youtu.be/AhmG4Z4dyQ0

Pozdrawiamy!

 

Zadania na 23.04.2020 r. /czwartek/

Jestem przyjacielem przyrody.
1. Prosimy o przeczytanie dzieciom wiersza A. Widzowskiej " Przyjaciele przyrody":

My, przedszkolaki, na ziemskiej kuli

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę, 

kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę.

 

To źle marnować wodę w kąpieli

od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę! 

 

Torba foliowa szczerzy zębiska.

Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie, 

fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę.

 

– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.

– W lesie się smażę niczym iskierka, 

a gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

 

– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki! 

 

Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło, 

wiemy, że pożar wywołać łatwo, 

a gdy widzimy sarenkę w lesie, 

to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!

 

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

2. Rozmowa z dziećmi  na temat wiersza:

- O czym wiedzą wszystkie przedszkolaki?

− Kiedy bardziej oszczędzamy wodę – podczas kąpieli czy gdy bierzemy prysznic?

− Jak może zaszkodzić przyrodzie wyrzucona torba foliowa, a jak – szklana butelka? 

− Dlaczego powinniśmy segregować śmieci? 

− Co powinniśmy zrobić, gdy wychodzimy wieczorem z pokoju?

− Jak powinniśmy zachowywać się w lesie? 

− Co powinno spotkać osobę, która niszczy i truję przyrodę? 

 

Zadania na 22.04.2020 r. /środa /

Dbamy o przyrodę – Świeże powietrze.

1. Oglądamy bajkę proekologiczną - link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

2. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej do wyboru : „Pszczółka” lub „Biedronka”. 

Życzymy miłej pracy !

 

Zadania na 21.04.2020 r. /wtorek/

Dbamy o przyrodę - segregujemy śmieci.
1.Historyjka obrazkowa „Spotkanie z koszem”. 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=35

Prosimy żeby dzieci:

- Obejrzały obrazki.

- Opowiedziały  o tym, co dzieje się na kolejnych obrazkach.

- Opowiedziały całą historyjkę.

Pytania do dzieci:

-  Co by było, gdyby nie było koszy na śmieci?

-  Dlaczego powinny być kosze na śmieci? 

- Czy korzystacie z koszy na śmieci?

2. Piosenka ekologiczna:

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Prosimy żeby dzieci nauczyły się śpiewać piosenkę " Świat w naszych rękach" .

Pozdrawiamy :) 

 

Język angielski

Dziś zapraszam was do wybrania trzech słów z piosenek które usłyszeliście wczoraj. Narysujcie te trzy słowa i spróbujcie je nazwać po angielsku:)Powodzenia:)

 

Zadania na 20.04.2020 r. /poniedziałek/

Dbamy o zdrowy styl życia.

Witajcie Kochani, dzisiaj zapraszamy do zabaw ruchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

http://dziubdziak.pl/zabawy-ruchowe-dla-dzieci-gimnastyka-dla-przedszkolaka/

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4&list=PLs7dvDXpbbEHDnG2RMytZ1xb-XFNLTSdt

Bawcie się dobrze ;-) 

 

Język angielski

Zapraszam dziś do przypomnienia sobie alfabetu. Wejdźcie proszę na ten link i zapraszam do wspólnego śpiewania po angielsku:)

https://www.youtube.com/watch?v=l-sEZaHet8c

 

Zadania na 17.04.2020 r. /piątek/

Kochani, na dzisiaj zadania w poniższym linku:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=50

Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu :-)

A. Jankowska-Kardas

B. Kułak 

 

Zadania na 16.04.2020 r. /czwartek/

Ptasie trele

  1. Proponujemy wysłuchanie wiersza  Juliana Tuwima „Ptasie radio”. 

Link: https://youtu.be/sEN2qcFi1Zc

  1. Zachęcamy do wysłuchania i zapoznania się z odgłosami i nazwami różnych ptaków – film edukacyjny

Link: https://youtu.be/yiRIvZplphA

  1. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej – Ptaki z papierowego talerzyka, wzór zamieszczony na poniższym zdjęciu.

 

Zadania na 15.04.2020 r /środa/

Kochani, zapraszamy do obejrzenia bajki o liczeniu. Pozdrawiamy serdecznie :-)

https://m.youtube.com/watch?v=BIPXadxKvZA&t=43s

 

Zadania na 14.04.2020 r. /wtorek/

Żabki i bocian

  1. Proponujemy wysłuchanie i naukę piosenki „Kle-kle boćku… ” Link poniżej:

https://youtu.be/MXOs1LGO1JM

  1. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej  - Bocian. Do wyboru trzy opcje. Linki poniżej:

https://swiatniani.blogspot.com/2014/04/ene-due-rabe-sa-bocki-nie-ma-jeszcze.html?fbclid=IwAR1O2XgJyzWyDzdSt1hQo7F2YA8uw6mXEtj30SejeO_XTwmHrwkYFsL7k_4

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/137-bocian-z-wacikow?fbclid=IwAR063dSEj26DNynRBk-40uz1Kgi_r5O3V78EsvuEsl8wzN-WMQZt-QJ7xck

https://kusiatka.blogspot.com/2019/02/bocian-z-patkow-kosmetycznych-filmik.html?fbclid=IwAR2ghEHky0Zy-zyz8EP46VanKZ_G9_fdrJKXRSWDZHrQuOzvNt_JFDH7oO4

 

Zadania na 10.04.2020 r. / piątek/

 

 

Życzmy  zdrowych, spokojnych  i pogodnych Świąt Wielkanocnych!

Anita Jankowska Kardas

Blanka Kułak 

 

 

Zadania na dzisiaj:

1. Praca z ilustracją: (Oglądanie obrazków, nazywanie tego co przedstawiają, liczenie elementów str.46. Opowiadanie historyjki str.47 "Przygoda zajączka"). 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=48

2.Co wiesz o jajkach ?

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Serdecznie pozdrawiamy!

 

Zadania na 09.04.2020 r. /czwartek/

Motywy Wielkanocne

  1. Prosimy o wykonie z dzieckiem jednej ozdoby wielkanocnej, do wyboru w linkach poniżej

Link poniżej

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/03/wielkanocne-prace-plastyczne-szablonami-druku/?fbclid=IwAR2g59MRNu_WO_FJ769aKtYPN1mrxGUCiOZu33RqLUyM7qWBt5zHJSfQjlI

https://mamacarla.pl/12-pomyslow-ozdoby-wielkanocne-diy-dzieci/

  1. Zachęcamy do wspólnego przygotowania z dzieckiem jednej potrawy wielkanocnej. W trakcie pracy nazywamy artykuły, których używamy do jej przygotowania oraz czynności , które wykonujemy. W ten sposób rozwijamy mowę, poszerzamy zasób słownictwa, wiedzę dziecka, usprawniamy dłonie oraz koordynację wzrokowo – ruchową, twórczo spędzamy czas.

 

Zadania na 08.04.2020 r. /środa/

Drodzy Rodzice,

Prosimy o przeczytanie dzieciom wiersza B. Formy " Wielkanoc". 

Święta za pasem, do pracy się bierzemy, mazurki i baby smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy, wszystkie kolorowe – bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka, z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.
 W glinianym wazonie bazie i żonkile, a na nich z papieru kurczątka przemiłe.

Zachęcamy do rozmowy z dzieckiem na temat wiersza: 

- Jak nazywają się zbliżające święta?

- Jakie ciasta wtedy pieczemy ?

- Co znajduje się na wielkanocnym szkole?

 

Prosimy o wykonanie z dziećmi pracy " Zając z papierowej dłoni".

https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

 

Życzymy przyjemnej pracy :) 

 

Zadania na 07.04.2020 r. /wtorek/

Pisanka wielkanocna.

  1. Proponujemy wysłuchanie piosenki „Znaki Wielkanocy.”

 Porozmawiajcie Państwo z dziećmi o tradycjach wielkanocnych,  jak spędzacie święta i jakie potrawy znajdą się na wielkanocnym stole.

Link poniżej: https://youtu.be/OCmZrAz3t-U

  1. Zachęcamy do wykonania wspólnie z dziećmi pisanki wielkanocnej według własnego pomysłu lub korzystając z propozycji zawartych w linku poniżej: https://youtu.be/mwWgC626krE

 

Zadanie na 06.04.2020 r. /poniedziałek/

Witamy ! 

Na początku chciałyśmy bardzo podziękować za prace dzieci, które Państwo do nas wysyłacie. Jest nam bardzo miło widzieć efekty działań naszych przedszkolaków. :-) 

Zapraszamy do następujących zadań:

 

1. Wielkanocne memory- gra online:  

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

 

2. Świąteczne zwyczaje- film:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

 

3. Znajdź różnice:

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/wycinanki_wielkanoc/pro_liberis_wycinanki_09.pdf

 

Pozdrawiamy!

 

Zadania na  03.04.2020 r. /piątek/

Dzień dobry kochani!!

1. Proponujemy ćwiczenia ruchowe przy piosence „Ręce do góry” oraz  „Kto jak skacze”- linki poniżej:

https://youtu.be/OmAZquWgp9A

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

2. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej  - Jabłoń- link poniżej:

https://www.szkolneinspiracje.pl/znow-zakwitly-jablonie/?fbclid=IwAR1R40TeMgFjVdXglsjYCFy-5f8lY6Q31zwkXBGU_9-HETljH-sLva5UE6A

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłej zabawy!!! 

Blanka Kułak i Anita Jankowska-Kardas.

 

Zadania na 02.04.2020 r. /czwartek/

Kochane Dzieci, zapraszamy do ułożenia puzzli. Na stronie znajdziecie różne poziomy trudności oraz duży wybór tematyczny.(Prosimy dokonać wyboru i kliknąć „ zacznij układać puzzle”).

Życzymy miłej zabawy :-)

Anita Jankowska -Kardas

Blanka Kułak 

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/217934-świnka-peppa

 

Zadania na 01.04.2020 / środa/

Kolory wiosny
1. Proponujemy wysłuchanie i naukę piosenki „Idzie do nas wiosna” - link poniżej:
https://youtu.be/qoAwQ9WCWSM
2. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej - Kolorowy kwiatek, wzór na zdjęciu poniżej
- utrwalamy kolory, nazywamy je, wskazujemy w najbliższym otoczeniu
- uczymy się liczyć – liczymy koła
- uczymy się wycinać – koła
- przyklejamy koła na kartkę, wg poniższego wzoru.

Kolory wiosny.pdf

 

Zadanie na 31.03.2020 r. /wtorek/

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

zachęcamy do zabawy „ Łowienie rybek”.

Do zabawy potrzebujemy makaron “rurki” i słomki z możliwością wyginania. Wprowadzamy dzieci do zabawy tłumacząc, że wygięte słomki to nasze wędki, a makaroniki to rybki. Jeśli mamy więcej czasu na przygotowanie zabawy, możemy wspólnie z dziećmi pomalować makaroniki niczym kolorowa ławica morskich rybek. Następnie pokazujemy jak chwycić wędkę (chwyt prawidłowy do trzymania kredki) czyli w sprytny sposób w czasie zabawy uczymy prawidłowego chwytu do nauki pisania

Dzieci trenują w ten sposób koordynację, rozwijanie motoryki małej (prawidłowy chwyt), cierpliwość i współpracę.

Życzymy udanej zabawy!

Anita Jankowska Kardas

Blanka Kułak

 

 

Zadania na 30.03.2020 r. /poniedziałek/

Oznaki wiosny

 Drodzy Rodzice, w dniu dzisiejszym przesyłamy następujące zadania: 

1.     Zachęcamy do wspólnej nauki wiersza B. Szelągowskiej  „Wiosna”

Wracają ptaki z dalekich krajów

I kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna

Bo właśnie zaczyna się wiosna

2.  Proponujemy wykonanie prostej pracy plastycznej – Bazie. Link poniżej:

https://ekodziecko.com/bazie?fbclid=IwAR3Cj0iUX0mbypucQAJz_LcfR-es6PkRX-wqexevD9uuqxH8W7GudccTC_M

3. Zachęcamy do wysłuchania klasycznego utworu muzycznego  - A. Vivaldi „Wiosna”. Link poniżej:

https://youtu.be/jdLlJHuQeNI

Pozdrawiamy serdecznie

 

Zadania na 27.03.2020 r. /piątek/ 

Ćwiczenia usprawniające narządy mowy. 

Zachęcamy do ćwiczeń buzi i języka- rymowanki logopedyczne w linku: 

http://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/wiersze,rymowanki-logopedyczne-cwiczenia-buzi-i-jezyka,11823

2. Quiz- rozpoznawanie stosunków przestrzennych( na, obok, przy). 

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

3. „A ram sam sam” jedna z ulubionych piosenek naśladowczych naszych przedszkolaków

https://m.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0

 

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego weekendu! 

Anita Jankowska-Kardas

Blanka Kułak

 

Zadania na 26.04.2020 r. /czwartek/

 

Materiay edukacyjne dla dzieci modszych oddzia przedszkolny.pdf

 

Zadania na 25.03.2020 r. /środa/

1. Zachęcamy do przeprowadzenia razem z dziećmi wybranych bardzo atrakcyjnych domowych eksperymentów. W linku poniżej znajdziecie Państwo niezbędne wskazówki:

 http://przedszkolnepomysly.pl/2020/03/24/domowe-eksperymenty-przedszkolaka/

2. Proponujemy także, aby dzieci wysłuchały piosenki "Maszeruje wiosna" i próbowały ją śpiewać razem z nagraniem:

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY&list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw&index=3

3. Prosimy o odtworzenie dzieciom krótkiego filmiku edukacyjnego o zwiastunach wiosny:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

4. Ćwiczenie na spostrzegawczość- znajdź 5 różnic:

https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_614.jpg

 

Drodzy Rodzice,

W związku z zaistniałą sytuacją oraz zawieszeniem zajęć, zachęcamy abyście w najbliższym czasie wspierali swoje dzieci i korzystali z materiałów, które Wam proponujemy.

Pozdrawiamy serdecznie.

Zabawy usprawniające narządy mowy:

-ułożenie ust na zmianę w dzióbek i uśmiech (można mówić i-u-i-u-i …).

 –wymawianie na zmianę o-e-o-e-o-e.

- utrzymywanie przy pomocy warg patyczka obciążonego plasteliną.

 –robienie na zmianę uśmiechniętej i smutnej minki (kąciki ust w górę i w dół).

–oblizywanie zewnętrznej powierzchni zębów przy zamkniętych ustach.

- wierszyk logopedyczny:

Link do bajki edukacyjnej dla dzieci:

http://zakrzewoprzedszkole.pl/wp-content/uploads/2020/03/Je%C5%BCyk-Bartek-zostaje-w-domu.pdf

Prosty eksperyment :

Jak założyć hodowlę rzeżuchy (https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk)

Zagadki o wiośnie:

http://www.zabawydladzieci.com.pl/zagadki-o-porach-roku-lato-jesien-zima-wiosna/

Copyright © 2013. PSP Rzędziny  Rights Reserved.